• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91916
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BBLyo
+
-

16کشته پس از بازی فوتبال در زندان

16کشته پس از بازی فوتبال در زندان


مسابقه فوتبال بین اعضای 2کارتل مواد‌مخدر در زندانی در مکزیک به  درگیری مسلحانه میان زندانیان انجامید و جان دست‌کم 16نفر را گرفت.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های مکزیک، این حادثه بعدازظهر سه‌شنبه و پس از آن رخ داد که اعضای 2کارتل بزرگ مواد‌مخدر، یکی به نام کارتل خلیج و دیگری به نام دسته زتاس بر سر مسابقه فوتبالی که بین آنها در زندان برگزار شده بود با هم درگیر شدند. طولی نکشید که این درگیری به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد و زندانیان با چاقو و اسلحه به جان هم افتادند.
به گفته مقامات زندان، به‌نظر می‌رسد که سلاح‌های استفاده شده در جریان این درگیری طی ساعات ملاقات که همان روز میان زندانیان و خانواده‌هایشان برگزار شده بود به داخل زندان قاچاق شده است. با شروع درگیری، زندانیان مسلح حدود 3ساعت کنترل زندان را به‌دست گرفتند اما در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی، این درگیری خاتمه یافت. در جریان این درگیری به هیچ‌یک از زندانبانان و پرسنل زندان آسیبی نرسید اما دست‌کم 16نفر زندانی کشته شدند که اجساد بی‌جان 15نفر از آنها در داخل زندان پیدا شد و یکی دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد. در این درگیری عده‌ای نیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.
وزارت امنیت عمومی مکزیک نیز با تأیید این خبر یادآور شده است که ناآرامی در زندان ایالت زاکاتکاس تحت کنترل درآمده و چندین قبضه سلاح گرم و چاقو نیز کشف و ضبط شده است. یکی از این سلاح‌ها از یکی از زندانیان کشف شد و بقیه نیز به‌صورت رها شده در داخل زندان پیدا شدند. مقامات زندان پس از این درگیری برای یافتن احتمالی سلاح‌های دیگر تمامی سلول‌ها را بار دیگر مورد بازرسی قرار دادند و تحقیقات برای مشخص شدن نحوه قاچاق سلاح‌ گرم به داخل این زندان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید