• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91914
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpKE2
+
-

کلاهبرداری 60میلیاردی کارمند بانک از مشتری ثروتمند

کلاهبرداری 60میلیاردی کارمند بانک از مشتری ثروتمند


مرد ثروتمندی که 60میلیارد ریال اوراق از بانک خریده و هر‌ماه منتظر سودش بود، وقتی سودی به حسابش واریز نشد، شکایت کرد.  تحقیقات پلیسی نشان داد یکی از کارمندان بانک اوراق او را به نام خود ثبت کرده است و هر‌ماه سودش را دریافت می‌کند.
به گزارش همشهری،  رسیدگی به این پرونده از مرداد امسال با شکایت مشتری بانک آغاز شد. او که به پلیس آگاهی رفته بود به مأموران گفت که فردی ناشناس اوراق بانکی‌اش را صاحب شده و هر‌ماه سود این اوراق را دریافت می‌کند.
او ادامه داد: چند‌ماه قبل از شعب یکی از بانک‌ها 60میلیارد ریال گواهی سپرده بانکی خریدم و از آن به بعد هر‌ماه سود این اوراق به حسابم واریز می‌شد. این روال ادامه داشت تا اینکه در خرداد ماه گذشته پولی به حسابم واریز نشد. وقتی برای بررسی ماجرا به بانک رفتم، فهمیدم بدون آنکه من بدانم گواهی سپرده‌ام باطل و برای حسابم کارت بانکی صادر شده است. واقعا از این اتفاق شوکه شده بودم. وقتی موجودی کارت صادر شده را بررسی کردم فهمیدم فرد ناشناسی با کارت بانکی من از فروشگاه‌های شهرهای مختلف خرید کرده است.
اطلاعات بیشتر را در این‌باره فروشندگان این فروشگاه‌ها می‌توانستند در اختیار پلیس قرار دهند. به همین دلیل آنها به پلیس آگاهی دعوت شدند و در تحقیق از آنها چهره فردی که با کارت شاکی خرید کرده بود، به دست آمد . با وجود این، اما هنوز هویت او برای پلیس ناشناخته بود.
تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه مأموران پی بردند که او یکی از کارمندان همان بانکی است که شاکی در آنجا حساب دارد. او مردی  به نام امیر بود که بعد از این اقدام خانه‌اش در تهران را تخلیه کرده و به یکی از استان‌های غربی رفته بود. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد که این کارمند بانک با دستکاری در حساب شاکی دست به کلاهبرداری زده و پس از آن نیز گریخته است. با اینکه مأموران اطلاعات دقیقی از مخفیگاه وی نداشتند اما در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او با وجود فرار از پایتخت قصد دارد برای انجام کارهای اداری به تهران سفر کند. همین موضوع سبب شد که مأموران برای دستگیری او به کمینش بنشینند.
چند روز گذشت تا اینکه سرانجام متهم دقایقی پس از فرود هواپیما در تهران خودش را در دام پلیس دید و دستگیر شد. او که فکرش را هم نمی‌کرد دستگیر شود در بازجویی‌های اولیه به برداشت از حساب شاکی اعتراف کرد و گفت: چون در بانک کار می‌کردم دستم برای انجام هر کاری باز بود. به همین دلیل مدتی قبل برای فردی که اوراق گواهی خریده بود کارت بانکی صادر کردم تا هر‌ماه سود اوراقش به این حساب واریز شود و خودم با این کارت در شهرهای مختلف خرید می‌کردم ولی گمان نمی‌کردم کسی از کاری که انجام داده‌ام بویی ببرد. حتی از تهران فرار کردم اما سرانجام دستگیر شدم.
سرهنگ جهانگیر تقی پور،  معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: به‌دنبال تکمیل تحقیقات اولیه و اعترافات متهم وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هجدهم دادسرای ناحیه 32تهران روانه زندان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید