• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9178
+
-

معمای پژمان

معمای پژمان

حتی با وجود پایان آسیب‌دیدگی پژمان منتظری، تردیدهای زیادی درمورد حضور این بازیکن پرتجربه در ترکیب استقلال برای مسابقه بزرگ با العین وجود داشت. شفر دوباره در غیاب پژمان نظم و آرامش دفاعی‌اش را پیدا کرده بود و تصمیم نداشت در ورزشگاه بن‌زاید به این ترکیب دست بزند. روزبه چشمی و مجید حسینی در مرکز خط دفاعی بی‌نقص نشان داده بودند و به‌واسطه حضور روزبه در خط دفاعی، فرشید باقری این فرصت را پیدا کرده بود تا در پست هافبک تدافعی بدرخشد. در ترکیب ثابت استقلال، جایی برای پژمان وجود نداشت اما این بازیکن در دقایق پایانی مسابقه به بازی گرفته شد. منتظری در دقیقه85  به‌جای مجید حسینی مصدوم به‌میدان رفت. در لحظه ورود مدافع جنوبی، آبی‌ها هنوز با نتیجه دو بریک از تیم میزبان جلو بودند اما تنها دو دقیقه بعد، به حریف پنالتی داد تا دو امتیاز حساس برای تیم شفر از دست برود. به‌نظر می‌رسید پژمان قربانی ماجراجویی و قضاوت یک‌طرفه داور مالزیایی شده اما بااین وجود عملکرد او در دقایق پایانی این مسابقه نسبتی با موفقیت و درخشش نداشت. سرمربی آلمانی استقلال از اولین روزهای حضور در این باشگاه، کیفیت فنی بسیاری از مهره‌های تیم‌اش را به شکل محسوسی ارتقا داده است. او توانسته از وریا غفوری و داریوش شجاعیان دو ستاره تمام‌عیار بسازد و از دو مدافع میانی جوان تیم‌اش نیز به بهترین شکل بازی بگیرد اما
نقشه‌های وینفرد شفر برای پژمان منتظری تا امروز نتیجه‌بخش نبوده‌اند و این بازیکن هنوز به استانداردهای گذشته‌اش در استقلال نزدیک نشده است.

پژمان در تابستان به استقلال برگشت تا یکی از بهترین فصل‌های پوشیدن پیراهن آبی را پشت‌سر بگذارد اما شروع او در تیم منصوریان چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسید. پاس به عقب اشتباه در مسابقه خارج از خانه با سایپا، یکی از اولین لحظات تلخ این فصل برای مدافع شماره33 بود. پاسی که درنهایت یک پنالتی به حریف تقدیم کرد و موجب شد استقلالی‌ها 3امتیاز حساس را به سادگی از دست بدهند. منتظری برای مدت زیادی درگیر مصدومیت از ناحیه کتف بود و استقلال در غیاب او نه تنها با مشکل روبه‌رو نشد، بلکه توانست در دفاع به ثبات قابل توجهی دست پیدا کند. مجید حسینی و روزبه چشمی بدون منتظری، رکورد دقایق متوالی گل نخوردن در فوتبال ایران را تغییر دادند. رکوردی که البته به نام سیدحسین حسینی نوشته شد اما نقش این دو بازیکن در رقم خوردن آن ابدا کم‌تر از گلر جوان آبی‌ها نبود. پژمان حتی در بازگشت از مصدومیت، روی نیمکت قرار گرفت اما شفر دوباره از او در ترکیب ثابت استفاده کرد. نبرد با صنعت‌نفت‌آبادان در نیمه‌نهایی جام‌حذفی، یکی از معدود نمایش‌های درخشان این بازیکن کهنه‌کار در این فصل به شمار می‌رفت. او در جدال با الریان کاملا لرزان و نامطمئن نشان داد و روی بازگشت حریف به مسابقه، تاثیر گذاشت. استقلال بدون اتکا به این بازیکن، دو بازی درخشان را با الهلال عربستان و پرسپولیس تجربه کرد و در هر دو بازی نیز دروازه‌اش را بسته نگه داشت. اگر مجید حسینی مصدوم نمی‌شد، پژمان شانسی برای بازی در زمین العین نداشت اما رسیدن فرصت بازی به منتظری، نه برای این مدافع خوشایند بود و نه برای استقلال. نام او به پنالتی دوم العینی‌ها پیوند خورد. ضربه‌ای که بر خلاف پنالتی اول هدر نرفت و فرصت به‌دست آوردن یک پیروزی بزرگ را از پسران شفر دریغ کرد.

ماجرای پژمان و استقلال حالا دیگر برای هواداران این باشگاه به یک «معما» تبدیل شده است. او آن‌قدر آماده نشان نمی‌دهد که در این تیم فیکس شود اما در عین حال عبور از نام بازیکنی مثل منتظری نیز هرگز ساده نخواهد بود. مجید حسینی در چند دیدار بعدی تیم غایب است و این یعنی مرکز دفاع استقلال به زوج منتظری و چشمی سپرده می‎شود. پژمان برای سال‌ها مدافع میانی سمت‌راست بوده و از آن‌جایی که چشمی هم در همین نقطه از زمین بازی می‌کند، استفاده همزمان از هر دو بازیکن در ترکیب چالش تازه‌ای برای شفر خواهد ساخت. به‌نظر می‌رسد چند مسابقه پیش‌رو، آخرین فرصت‌های منتظری برای اثبات دوباره توانایی‌هایش در استقلال باشند. آینده خط دفاعی استقلال با مجید و روزبه تعریف می‌شود و اگر هر دو بازیکن آماده باشند، منتظری باید به سختی منتظر فرصت بازی کردن در تیم باشد. حالا که خبری از حسینی در ترکیب نیست اما پژمان، دوباره جایگاه ثابت‌اش را پس خواهد گرفت تا شاید این بار کم‌اشتباه‌تر ظاهر شود و دوباره شمایل همان مدافع مطمئن قدیمی را برای هوادارها ظاهر کند. در شرایط فعلی فیکس‌شدن پژمان بیشتر از آن‌که اطمینان‌بخش باشد، نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید