• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9176
+
-

قهرمانی با چشمان کبود

قهرمانی با چشمان کبود

عنایت حسینیان
از زمانی که فدراسیون جهانی بسکتبال بازی با پوشش اسلامی را بدون مشکل عنوان کرد،  امید و انگیزه در بین دختران بسکتبالیست و نگاه به آنها بیشتر شد. دیروز نیز لیگ دختران به پایان رسید و تیم بسکتبال نفت آبادان قهرمان شد. این تیم پس از اینکه سال گذشته قهرمانی را در بازی پایانی از دست داد امسال با ترکیبی قدرتمندتر وارد مسابقات شد و توانست با ستاره‌هایش یک‌روز زودتر از پایان مسابقات به قهرمانی برسد. با اینکه این تیم با مصدومیت بازیکنان کلیدی هم مواجه شد اما درنهایت قهرمان ایران شد و بالاتر از گروه بهمن و گاز تهران ایستاد. مژگان خدادادی کاپیتان این تیم از جمله ستاره‌های این تیم بود که توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او در گفت‌و‌گو با همشهری‌ورزشی درباره این فصل، وضعیت بسکتبال بانوان ایران و قهرمانی در لیگ بانوان صحبت کرد.

 فکر کنم در بازی آخر بود که چشمتان آسیب دید.  قهرمانی با چشم کبود چه  حسی دارد؟
قهرمانی کلا لذت بخش است و این مصدومیت ها به آن می ارزد. خیلی خوشحالم که توانستیم فصل را با این عنوان تمام کنیم و قهرمان ایران شویم. به نظرم فصل بسیار خوبی را شروع کردیم و با تلاش کل مجموعه به این مقام رسیدیم. حسی که دارم قابل وصف نیست.

 در کل امسال شرایط خوبی داشتید و برتر از حریفان بودید. لیگ را چطور ارزیابی کردید؟
امسال مجموعه نفت آبادان با شرایط بسیار خوبی وارد لیگ شد و واقعا با تلاش تیمی توانستیم به این عنوان برسیم. از ابتدای فصل روند خوبی داشتیم و هر نوسانی را با تلاش کادرفنی و بازیکنان از بین بردیم. از ابتدای فصل تلاش ما برای قهرمانی بود اما تیم‌های دیگر هم شرایط بسیار خوبی داشتند و رقابت‌ها نزدیک بود. بااین حال کل بسکتبال بانوان ایران نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد و قطعا اگر حامیان بیشتری داشته باشیم مسابقات با جذابیت بسیار بیشتری برگزار خواهد شد.

  قطعا بسکتبال بانوان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد. با توجه به اینکه پوشش اسلامی هم مورد قبول فدراسیون جهانی قرار گرفته چقدر امیدوار به حمایت بیشتر هستید؟
این موضوع تاثیر زیادی در تغییر نگاه‌ها به بسکتبال بانوان خواهد داشت و امیدواریم با حمایت فدراسیون و مسئولان شاهد توجه بیشتر از بسکتبال بانوان باشیم. به هر حال موضوع مشهود این است که پتانسیل بسکتبال بانوان ایران بالا است و قطعا می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم و با حمایت بیشتر اسپانسرها اتفاق‌های بزرگتری برای ما خواهد افتاد.

  این موضوع راه بانوان به میادین بین‌المللی را باز کرده است. نفت هم نماینده ایران در غرب آسیا خواهد بود. این شرایط را چطور می بینید؟
باشگاه برای این موضوع هم برنامه دارد و حالا بعد از قهرمانی در لیگ ایران نوبت میادین بین‌المللی است. باید با توان و قدرت بیشتری در این رقابت‌ها شرکت کنیم چون بحث بسکتبال ایران در میان است و باید نمایشی شایسته داشته باشیم.

  موضوع فدراسیون جهانی در شرایط تیم‌ملی هم تاثیر دارد. این موضوع چه تغییری در روحیه و انگیزه بسکتبالیست‌ها داشته؟
پس از این اتفاق روحیه و انگیزه زیادی به بسکتبال دختران تزریق شد و همه با امید بسیار زیادی به آینده نگاه می‌کنند. اتفاق بزرگی بود که پس از سال‌ها افتاد و حالا همه ما منتظر هستیم تا بتوانیم در میدان‌های بین‌المللی رقابت کنیم. قطعا نیاز به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تلاش داریم تا گام به گام پیشرفت کنیم. ما توانایی‌های زیادی داریم و اگر مسابقات لیگ را هم تماشا کنید می‌بینید که از نظر تاکتیکی و تکنیکی خوب هستیم. نیاز به تجربه و بازی‌های خوب داریم تا خودمان را پیدا کنیم. بسکتبال بانوان ایران اکنون به توجه و حمایت بیشتر نیاز دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید