• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 دی 1398
کد مطلب : 91759
+
-

کفاشیان: الان نمی‌توانم به مدیریت تاج نمره بدهم

محمد زارعی| با وجود اعلام آمادگی برای سرپرستی فدراسیون فوتبال، هیأت رئیسه این فدراسیون علی کفاشیان را انتخاب نکرد و حیدر بهاروند را به جای مهدی تاج نشاند.
کفاشیان چند‌ماه پیش به‌دنبال تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از نایب‌رئیسی اول فدراسیون کنار رفت اما آنگونه که خودش می‌گوید هیچ‌گاه استعفای کتبی نداده است.
حالا با کنار رفتن مهدی تاج به بهانه بیماری قلبی، گمانه‌زنی درباره جانشین او آغاز شده است. برخی معتقدند در انتخابات آینده فدراسیون که احتمالا اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، یکی از بازیگران اصلی در پشت پرده علی کفاشیان خواهد بود.
او درباره احتمال کاندیداتوری‌اش به همشهری می‌گوید:« نه، من دارم استراحت می‌کنم. وقتم را با ورزش و حضور در مسجد برای کارهای فرهنگی می‌گذرانم. شرایط سنی‌ام طوری است که براساس اساسنامه نمی‌توانم کاندیدا شوم. البته من کارم را در فوتبال انجام داده‌ام و دیگر کاندیدا نخواهم شد. اگر کمکی بخواهند انجام می‌دهم اما کاندیدا نمی‌شوم. بعد از رفتن از فوتبال، بیزینس دیگری هم ندارم. درباره حضورم در فدراسیون به‌عنوان سرپرست هم، هیأت‌رئیسه باید تصمیم می‌گرفت که هیأت‌رئیسه تصمیم گرفت آقای بهاروند سرپرست فدراسیون باشد. بهاروند توانایی اداره فدراسیون و برگزاری مجمع انتخاباتی را دارد. او از نیروهای قدیمی شاغل در فوتبال است. به قوانین هم وارد است، اساسنامه فدراسیون را هم می‌داند.» 
گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد داده انتخابات فدراسیون، پیش از پایان سال برگزار شود. کفاشیان این پیشنهاد را منطقی می‌داند:« بله این نظر مناسبی است. وقتی رئیس فدراسیون استعفا داده باید هرچه زودتر مجمع انتخاباتی برگزار شود تا رئیس جدید انتخاب شود.» 
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه‌کسی را بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون می‌داند، می‌گوید:« من نمی‌دانم چه کسانی کاندیدا خواهند شد. پیشنهادی هم ندارم که در شرایط فعلی چه‌کسی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است. هر کسی که می‌تواند فوتبال را اداره کند، می‌تواند کاندیدا شود، اعضای مجمع هم خودشان بسیار کاربلد هستند و می‌دانند به کدام گزینه رأی دهند.» 
مهدی تاج، نایب‌رئیس علی کفاشیان در دوره ریاستش بر فدراسیون فوتبال بود. در 4سال گذشته این دو نفر جای‌شان را با هم عوض کردند، با وجود این دست‌کم در یک سال اخیر به‌نظر می‌رسید که آنها روابط خوبی با هم ندارند. وقتی از کفاشیان می‌پرسیم چه نمره‌ای به مدیریت تاج می‌دهد، جواب می‌دهد:« در مورد نمره به آقای تاج بعدها باید نظر داد. باید ببینیم چه کارهایی کرده است بعد نظر داد اما در کل ایشان تلاش خودشان را کردند. من هم اگر سال‌ها در فدراسیون در پست‌های مختلف از او استفاده کردم، توانمندی خودش هم بود اما وقتی رئیس فدراسیون شد، نظرش این بود که از برخی نیروها مانند نبی، ساکت و من کمتر استفاده کند. برای همین فشار روی او زیاد بود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید