• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9175
+
-

تغییر کاربری به CR7

تغییر کاربری به CR7

داستان راه‌اندازی رستوران، جواهرفروشی، برندهای ورزشی و سایر مواردی که ورزشکاران و خصوصا بازیکنان فوتبال به آن علاقه‌مند هستند و از دید حرفه‌ای و آینده‌نگری به آن می‌نگرند، حالا توسط یک ابرستاره تبدیل به موضوع برندسازی و ساخت هتل‌های زنجیره‌ای لوکس تبدیل شده است. درحالی که برند مسی، زیر نظر شرکت آدیداس، رشد پیدا کرده است، توسعه عجیب‌و‌غریب برند CR7 یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین هدف‌های کریستیانو رونالدو به‌شمار می‌رود. در کنار پوشاک CR7 که قیمتی تقریبا متوسط دارد و بسیاری از اقشار می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، ابرستاره پرتغالی رئال‌مادرید در اندیشه توسعه هتل‌های زنجیره‌اش بوده و حالا قلب مادرید را هدف این کار بزرگ قرار داده است.
حدود یک‌ماه پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کریستیانو رونالدو قصد دارد، ساختمان کتابفروشی قدیمی «کاسا دل لیبرو» را که در سال1920 در «خیابان گرن‌ویا» افتتاح شده، خریداری کرده و یکی از شعبه‌های هتل CR7 را در آنجا بنا کند. خیابانی در قلب مادرید و درست در کنار یکی از فروشگاه‌های هواداری رئال‌مادرید. کاسا دل لیبرو، قدیمی‌ترین کتابفروشی شهر مادرید بوده و ساختمان زیبای آن را مهندس خوسه یارنوس لاروسا طراحی کرده است.
کریس با «پستانا» که شرکتی پرتغالی است، همکاری می‌کند و برنامه‌اش راه‌اندازی هتل‌های زنجیره‌ای در نقاط مختلف دنیاست. حالا او قصد دارد با خرید این ساختمان، برنامه ساخت هتل را شروع کرده و کار آن را در سال2019 به‌پایان برساند. نیویورک و البته مراکش در هدف‌های بعدی او قرار گرفته‌اند. شاید کریس به حضور در آسیا هم بیندشید و برنامه هتلی در شرق دور و یا خاورمیانه را در دستور کار خود قرار دهد. بااین حال، فعلا بحث هتل او در مادرید داغ است و اخبار متفاوت و گاه ضد و نقیضی در این باره منتشر می‌شود. ابرستاره پرتغالی رئال‌مادرید مصمم است در شهری که به شهرت و ثروت بسیار رسیده است، هتل لوکس دیگری را بنا کند، اما مشکل کار اینجاست که طرح هتل جدید رونالدو مغایر با سیاست‌های شهرداری مادرید است. خانم مانوئلا کارمنا، شهردار 74ساله مادرید که عضو حزب چپگرای آهورا (مادرید امروز) است، سیاست‌های خاصی را در مرکز تاریخی شهر دنبال می‌کند. این حزب پیش از سال2015، نامش حزب کمونیست مادرید بود. آنها با هرگونه ساخت و ساز در مرکز شهر مخالف هستند و نمی‌خواهند بافت سنتی مادرید دچار تغییر شود. بنابراین شاید خواست کریس رونالدو برای بنا کردن یک هتل مجلل در این ناحیه، به معنی تلاش او برای متقاعد کردن قانونی شهرداری به انجام این کار باشد، اما از آنجا که قرار است یک فروشگاه عمومی تبدیل به یک هتل شود، بنابراین موضوع، شامل منع قانونی تغییر کاربری محل مسکونی به تجاری نخواهد بود. از آنجا که شهر مادرید نیازمند جذب گردشگر است و به‌همین دلیل نیاز به توسعه هتل‌ها در این شهر احساس می‌شود، به‌نظر نمی‌رسد که CR7 برای بنا کردن یک هتل مجلل در پایتخت اسپانیا کار سختی پیش‌رو داشته باشد. خاصه آنکه قیمت اجاره اتاق، منزل مسکونی و همچنین هتل در پایتخت اسپانیا نسبتا بالاست. با این حال از دور و نزدیک خبرهایی درخصوص تکذیب خرید کتابفروشی مذکور از سوی رونالدو و همچنین وجود منع قانونی در ساخت هتل به گوش رسیده است. برخی از سازمان‌های مردم نهاد (NGO) برنامه‌هایی برای مقابله با طرح ساخت هتل در این منطقه از شهر دارند. البته هنوز تلاشی جدی در این‌باره صورت نگرفته است. شهرت CR7 می‌تواند در این راه کمک‌حال او نیز باشد.
برنامه سازندگان بر حفظ کتابفروشی تاکید دارد. ضمن اینکه کریستیانو رونالدو قصد دارد در طبقه نهم برای خود خانه‌ای مجلل بنا کند و بعدها هر زمانی که در مادرید بود، از آن خانه برای اقامت استفاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید