• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91747
+
-

باران می‌بارد، آلاینده‌ها نمی‌روند

بسیاری از شهرهای صنعتی و پرجمعیت‌ کشور روز گذشته (دوشنبه) را با شاخص آلایندگی ناسالم برای گروه‌های سنی حساس سپری کردند، اما با وجود بارش پراکنده باران و برف در برخی شهرهای کشورمان، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پایداری این آلایندگی خبر می‌دهد.
به گزارش گروه ایرانشهر، صادق ضیائیان با بیان این‌که در مناطقی از شمال ‌غرب و غرب کشورمان افزایش ابر و بارش پراکنده وجود خواهد داشت، اظهار کرد: از امروز، سه‌شنبه بارش پراکنده به‌تدریج بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و از اواخر وقت مناطقی از شمال شرق را در بر می‌گیرد.
ضیائیان افزود: در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا روز پنجشنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شرقی کشور ادامه می‌یابد. در سواحل دریای خزر و استان اردبیل هم بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
معضل آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی کشورمان که در فصل زمستان سهم بیشتر آن مربوط به صنایع بزرگ اطراف کلان‌شهرها و وضعیت ترافیکی مربوط می‌شود، هر سال سبب نگرانی مردم از عواقب تنفس این ذرات آلاینده است که امسال هم این آلاینده‌ها با افزایش قابل توجه و حتی خطرناک برای همه گروه‌های سنی همراه بوده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید