• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91697
+
-

تاشوهای هیجان‌انگیز در 2020

با وجود رونمایی از گوشی‌های تاشو در سال گذشته میلادی، خیلی‌ها اعتقاد دارند که سال جدید برای این گجت‌های جدید بازاری تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز خواهد بود

گوشی‌‌های تاشو در سال گذشته میلادی به بازار آمدند و حتی بعضی‌ها هم با وجود قیمت بالای آنها توانستند از آنها استفاده کنند. اما پیش‌بینی این است که در سال۲۰۲۰ نمایشگرهای تاشو یک اوج‌گیری جدید در انواع گجت‌ها از موبایل گرفته تا تبلت و لپ‌تاپ خواهند داشت. باید دید که شرکت‌های تولید‌کننده خواهند توانست قیمت ساخت گجت‌های تاشو را کمتر کنند تا مشتریان بیشتری بتوانند آنها را بخرند و استفاده از آنها بیشتر شود.
با این نمایشگرهای جدید می‌توان گوشی‌های موبایل را با بازکردن نمایشگر تبدیل به تبلت کرد. با این فناوری همچنین اندازه تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بسیار کوچک‌تر از قبل می‌شود و حمل‌ونقل آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود.
در حالی که تا پیش از این موبایل‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ دلاری در بازار بسیار گران‌قیمت به‌حساب می‌آمد و برای بیشتر مردم دنیا دور از دسترس به نظر می‌رسیدند، اکنون موبایل‌های تاشو قیمت‌شان از حدود ۲ هزار دلار شروع می‌شود! فناوری نمایشگرهای تاشو بسیار جدید است و قیمت گران‌شان دور از انتظار نیست.

خیز موتورولا برای ۲۰۲۰ 
شرکت موتورولا سازنده مشهور گوشی‌های موبایل به تازگی اعلام کرده است عرضه گوشی جدیدش با نام Razr را به تأخیر انداخته است. این گوشی نسخه به روز شده مدلی است که در سال2005 پا به عرصه رقابتی گوشی‌های تاشوی آن زمان گذاشت و برای خود با صفحه تاشو عمودی محبوبیتی به‌دست آورد.
این گوشی با قیمت اولیه 1500دلار قرار بود از 26دسامبر در آمریکا در دسترس باشد. اما شرکت لنوو که مالک اصلی موتورولاست، محبوبیت Razr را دلیل این تعویق دانسته؛ چرا که میزان تقاضا برای آن گویا بیشتر از مقدار عرضه به بازار است.
اما نکته این است که این تأخیر در عرضه نمونه دیگری از مشکلات گوشی‌های تاشو است که در مراحل اولیه تولید است. از آنجا که هنوز نسبت به برطرف شدن مشکلات آن مطمئن نیستند، ورودش به بازار را به‌دست زمان می‌سپارند.
شرکت موتورولا ادعا می‌کند این تأخیر چندان زمان‌بر نخواهد بود اما از سویی زمان دقیقی را هم برای عرضه به بازار اعلام نکرده است. زمانی که کریس فاکس-کارشناس بی‌بی‌سی - نمونه اولیه Razr را امتحان کرد متوجه شد که بخش سخت‌افزاری آن مشکلاتی دارد که مهم‌ترین آن هنگام باز کردن گوشی تاشو بود. به‌نظر او این گوشی بیش از آنکه یک وسیله کاربردی باشد می‌تواند به‌عنوان وسیله جانبی لوکس و مدرن در دست مصرف‌کننده قرار بگیرد.
درحالی‌که قیمت 1500دلار، آن را به یک وسیله الکترونیک گران‌قیمت تبدیل می‌کند اما Razr به نسبت دو رقیب اصلی‌اش قیمت کمتری دارد؛ چرا که سامسونگ تاشو با نام تجاری  Galaxy Flod 1980دلار و هوآوی Mat X 2600دلار قیمت‌گذاری شده است.

بهینه‌سازی سامسونگ
سامسونگ نیز عرضه گوشی با صفحه نمایش تاشوی عمودی را در آوریل 2019 عقب انداخت؛ چرا که نمایندگانی که مسئول ارزیابی کیفیت این گوشی بودند متوجه شدند صفحه نمایش آن شکننده است که نقص بزرگی به‌حساب می‌آید. آنها هم البته زمان دقیقی برای ارائه نسخه رفع اشکال شده اعلام نکردند. پس از آن اتفاق، سامسونگ بیانیه‌ای ارائه کرد که در آن آمده بود: صدمه‌ای که برخی از نمایندگان روی صفحه نمایش تجربه کردند به‌دلیل فشاری بوده که لولای صفحه در بالا و پایین به صفحه نمایش وارد می‌کرده است. همچنین یکی دیگر از ارزیابان اشکالی در عملکرد گوشی پیدا کرد که ممکن است به‌علت ماده‌ای باشد که در داخل گوشی به‌کار رفته است. گوشی Galaxy Fold قرار بود در آوریل2019 در آمریکا رونمایی شود اما این امر به زمانی دیگر موکول شد. غول فناوری کره‌جنوبی اعلام کرده که در مورد آنچه در واحدهای بررسی رخ داده است، تحقیق می‌کند.

نواقص هواوی
به گزارش بی‌بی‌سی، گوشی تاشوی گران‌قیمت هواوی نیز با همان مشکلی روبه‌رو بود که گوشی سامسونگ مواجه شد و به همین علت شرکت سازنده تصمیم گرفت پیش از عرضه آن، همه نواقص را برطرف کند تا به شهرت این شرکت خللی وارد نشود. بن وود - از کارشناسان بی‌بی‌سی - می‌گوید: گوشی Mat X هواوی از ابتدا هم قرار بود دیرتر از سامسونگ به بازار عرضه شود اما مشکلی که برای همتای کره‌ای پیش آمد به آنها فرصت بیشتری داد تا روی کیفیت محصولشان کار کنند.
 البته به‌نظر می‌رسید هواوی از مشکلات سامسونگ درس گرفته است. اتفاقاتی که برای گوشی‌های تاشوی برندهای مطرح موبایل افتاد برخلاف صحبت‌های هیجان‌انگیزی بود که بین طرفداران و کارشناسان مطرح می‌شود که تصور می‌کردند ورود قریب‌الوقوع رقبا با گوشی‌های جدید صفحه تاشو می‌تواند بازار راکد گوشی‌های هوشمند را نجات دهد.
مهم‌ترین ماجرا این است که گوشی‌‌هایی با نمایشگر تاشو در اول راه هستند و مثل هر فناوری دیگری نقص‌های خود را دارند و باید در انتظار پیشرفت بیشتر آنها در سال۲۰۲۰ بود. دن سیمونس- از بخش بی‌بی‌سی کلیک - معتقد است هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که همسو با تغییر صفحه نمایش و موقعیت آن کار کند.
باید در ۲۰۲۰ منتظر تغییرات ویژه اندروید برای گوشی‌های تاشو بود. واقعیت این است که اندروید فعلی خیلی خوب نمی‌تواند از پس نیازهای نمایشگرهای تاشو بربیاید. گاردین در این رابطه نوشته است: واقعیت این است که کاربران بیشترین لذت را زمانی از این گوشی‌های جدید می‌برند که آنها در حالت تبلت باشند.
بعضی‌ها می‌گویند که آینده در اختیار نمایشگرهای تاشو است و باید دوران گوشی‌های سنتی را تمام‌شده دانست. اما تا آن زمان سال‌ها زمان نیاز است. باید منتظر ماند و دید که این تاشوهای جدید می‌توانند به گجت همه‌کاره افراد برای تمام روز تبدیل شوند یا همچنان باید چند گجت همراه‌شان باشد.

آینده در اختیار تاشوها
بعضی‌ها می‌گویند که آینده در اختیار نمایشگرهای تاشو است،  اما تا آن زمان سال‌ها زمان نیاز است. باید منتظر ماند و دید که این تاشوهای جدید می‌توانند به گجت همه‌کاره افراد برای تمام روز تبدیل شوند یا همچنان باید چند گجت همراه‌شان باشد

این خبر را به اشتراک بگذارید