• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91682
+
-

ایران حمله آمریکا به مواضع حشد‌الشعبی را محکوم کرد

حملات شامگاهی نیروهای آمریکایی به پایگاه حشد‌الشعبی تحولات منطقه را وارد فاز جدیدی کرده است. آمریکایی‌ها مدعی بودند نیروهای تحت حمایت ایران به سمت پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کرده‌اند؛ این در حالی است که سخنگوی دولت هرگونه نقش‌داشتن تهران در حملات به نیروهای آمریکایی را رد کرده است.

روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت ضمن محکوم‌کردن اقدام آمریکا برای حمله به مواضع نظامیان عراق، بیان داشت: دولت آمریکا برای توجیه این تجاوز و قتل عام، گروه‌های مردمی عراق را در ادامه دروغ‌های تکراری، تحت حمایت ایران و عامل حملات به مقر نیروهای آمریکایی در آن کشور معرفی کرده است.
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت‌ امور خارجه کشورمان هم تجاوز نیروهای آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع نیروهای حشد‌الشعبی را مصداق بارز تروریسم دانسته و آن را به‌شدت محکوم کرد. موسوی با اشاره به دروغ‌بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد؛ به‌طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده ‌که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران دانست و تأکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغالگرانه خود پایان بدهد.

واکنش سپاه
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با محکومیت اقدام آمریکا در حمله به پایگاه‌های حشد‌الشعبی عراق، تأکید کرد: حمله هوایی تروریست‌های متجاوز آمریکایی به پایگاه‌های حشد‌الشعبی که منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از رزمندگان مقاومت و بسیج مردمی عراق شد، نقض حاکمیت ملی این کشور محسوب شده و بار دیگر نشان داد آمریکا عامل اصلی ناامنی، هرج و مرج، تشنج و آتش‌افروزی در این منطقه است. به‌گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: به‌طور طبیعی مردم رشید و حشد‌الشعبی قهرمان عراق، براساس قوانین و منشورهای بین‌المللی، حق انتقام و پاسخگویی به جنایت بزرگ اخیر آمریکایی‌ها را برای خود محفوظ و مسلم می‌دانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :