• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91663
+
-

دختر ایرانی و پسر افغان مقیم سوئد؛ مظنونان جنایت در امامزاده داوود

دختر جوان پس از آشنایی با جوان افغان نامزدی‌اش با مقتول را بهم زد و با همدستی نامزد تازه‌اش نقشه این جنایت را کشید


عاملان قتل پسری جوان که جسد سوخته او در دره‌ای حوالی جاده امامزاده داوود کشف شد، دختر ایرانی و پسر افغان مقیم سوئد هستند که پس از جنایت به کشور ترکیه گریخته‌اند. قاضی جنایی از پلیس بین‌الملل درخواست کرد تا این 2متهم را در ترکیه دستگیرکرده و به ایران تحویل بدهند.
به گزارش همشهری، عصر دهم آبان امسال بود که مرد کوهنوردی در دره‌ای حوالی امامزاده داوود چشمش به جسد نیمه‌سوخته‌ای افتاد و پلیس را خبر کرد. پس از این تماس تیم جنایی در محل حضور یافت و با انجام تحقیقات مشخص شد جسد متعلق به پسر جوانی است که با 5ضربه چاقو به قتل رسیده و سپس جسدش به آتش کشیده شده بود. او لباس بیرون به تن و کفش‌های مارک‌دار گران‌قیمت به پا داشت. مأموران همچنین در نزدیکی جسد بطری بنزینی را کشف کردند که حکایت از این داشت عامل یا عاملان حادثه پس از قتل جسد را با بنزین آتش زده‌اند تا ردپایی از خود به جای نگذارند. همچنین چند کارت عابربانک و کارت شناسایی همراه او بود که نشان می‌داد نامش شهرام و 25ساله است. مأموران در بررسی جسد متوجه یک جمله خالکوبی‌شده در دست چپ مقتول شدند که نوشته بود: فقط برای تو.
مرد کوهنورد که جسد را پیدا کرده بود به مأموران گفت: همراه دوستانم برای کوهنوردی به کوه‌های اطراف امامزاده داوود آمده بودم که ناگهان جسد سوخته‌ای در ته دره توجه‌ام را به‌خود جلب کرد و وقتی پایین رفتم متوجه شدم جسد انسان است و فورا موضوع را به پلیس خبر دادم. در شرایطی که تحقیقات میدانی ادامه داشت مأموران در آن حوالی یک خودروی پژو206 که کنار جاده رها شده بود پیدا کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد بنزین خودرو تمام شده و از صبح در آنجا رها شده است. وقتی مأموران هویت راننده خودرو را کشف کردند با او تماس گرفتند. مرد جوان گفت که برادرش بهنام خودرو را قرض گرفته بود تا به امامزاده داوود برود. چند ساعت بعد بهنام دستگیر شد اما با توجه به شواهد موجود مشخص شد که او نقشی در جنایت ندارد.

سرنخ
گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران مأمور رسیدگی به این پرونده شدند تا ردی از عامل یا عاملان جنایت به‌دست آورند. آنها در نخستین اقدام به بررسی مکالمات تلفنی شهرام (مقتول) پرداختند و دریافتند که آخرین‌بار دختر مورد علاقه او به نام نیلوفر با شهرام تماس گرفته است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که شهرام از چند‌ماه قبل با نیلوفر که دختری 23ساله بود آشنا شده بود و با هم رابطه دوستی داشتند. اما از چندوقت قبل با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند و نیلوفر قصد داشت به رابطه دوستی‌اش با شهرام پایان بدهد. از سوی دیگر مشخص شد که شهرام آخرین‌بار با نیلوفر حوالی امامزاده داوود قرار ملاقات داشته است، چراکه آخرین تماس هم از سوی این دختر جوان این موضوع را تأیید می‌کرد. با این سرنخ مأموران به سراغ نیلوفر رفتند اما او از روز جنایت فراری شده و خانواده‌اش هیچ اطلاعی از مخفیگاه او نداشتند.

فیلم سیاه
فراری شدن نیلوفر فرضیه جنایت از سوی وی را قوت می‌بخشید. با این حال کارآگاهان به تحقیقات تخصصی‌ خود ادامه دادند تا راز این جنایت را کشف کنند. تلاش تیم جنایی برای کشف حقیقت نتیجه داد و مشخص شد که نیلوفر با همدستی جوانی افغان دست به جنایت زده است. ظاهرا نیلوفر چند‌ماه قبل از این حادثه با جوان افغان که مقیم سوئد بود در تهران آشنا شده و قرار ازدواج با یکدیگر گذاشته بودند. وقتی مقتول متوجه این ماجرا شده از نیلوفر خواسته تا به جوان افغان که رقیبش شده بود جواب منفی بدهد و با او ازدواج کند. نیلوفر اما پس از آشنایی با جوان افغان، دیگر جواب زنگ‌های مقتول را نمی‌داد و از او خواسته بود تا دیگر برایش مزاحمت ایجاد نکند. شهرام (مقتول) اما اصرار داشت تا هرطور شده از نیلوفر جواب مثبت بگیرد تا اینکه نقشه‌ای طراحی کرد و قصدش این بود هر طور شده نیلوفر را راضی به ازدواج کند. تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که شهرام از نیلوفر فیلمی سیاه تهیه کرده بود و تهدیدش می‌کرد که اگر تن به ازدواج با او ندهد فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند و آبرویش را می‌برد.

فرار از ایران
تهدیدهای شهرام ادامه داشت و از دختر مورد علاقه‌اش می‌خواست به ارتباط با جوان افغان پایان بدهد با این حال نیلوفر تصمیمش را گرفته بود و می‌خواست با پسر افغان مقیم سوئد ازدواج کند. او قرار گذاشته بود پس از ازدواج همراه وی به سوئد برود اما در این میان شهرام با در اختیار داشتن فیلم سیاه برای نیلوفر مزاحمت ایجاد می‌کرد و ممکن بود آبرویش را به خطر بیندازد. در این شرایط نیلوفر موضوع را با جوان افغان در میان گذاشت و آنها تصمیم گرفتند با شهرام قرار ملاقات بگذارند تا هرطور شده فیلم را از او بگیرند. آخرین تماس با مقتول را نیلوفر گرفت و با او حوالی جاده امامزاده داوود قرار گذاشت. پس از آن به همراه جوان افغان به محل قرار با شهرام رفتند و در درگیری با ضربات چاقو وی را به قتل رساندند. آنچه کارآگاهان در تحقیقات خود کشف کردند این است که نیلوفر و جوان افغان موفق شدند پس از قتل فیلم سیاه را از مقتول بگیرند. آنها پس از جنایت جسد را به آتش کشیدند و شبانه با جمع‌کردن وسایل خود به مرز رفتند. آنها با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان موفق شدند از خاک ایران خارج شوند و خودشان را به ترکیه برسانند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این 2نفر در یکی از شهرهای ترکیه مخفی شده‌اند، به همین دلیل قاضی جنایی از پلیس بین‌الملل درخواست کرد تا آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کند و تحویل ایران بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید