• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91650
+
-

فتوحات محمدحسن

بهروز رسایلی| پنجم شهریورماه  سرانجام ایرج عرب بعد از تحمل انتقادات فراوان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار رفت و جای خودش را به محمدحسن انصاری‌فرد داد. حالا بیش از 4‌ماه از آغاز به‌کار مدیرعامل جدید می‌گذرد، اما نشانه‌های زیادی از اثربخشی مثبت انصاری‌فرد روی عملکرد باشگاه به چشم نمی‌خورد. در حقیقت مشکلات مهم تیم هنوز «حل نشده» باقی مانده و چه بسا دردسرهای جدیدی نیز به آن افزوده شده است.
  دلخوری‌های بی‌پایان کالدرون
مطمئنا مهم‌ترین چالش انصاری‌فرد، مربوط به دلخوری‌های بی‌پایان کالدرون است. اگرچه هنوز بخشی از قسط اول و تمامی قسط دوم سرمربی آرژانتینی پرداخت نشده و باشگاه بدهی چشمگیر به او دارد، اما بعید است تنها دلیل دلخوری کالدرون از انصاری‌فرد همین باشد. فراموش نکنیم گابریل در دوره ایرج عرب هیچ پولی نگرفته بود و حتی یک خلف وعده
 صد هزار دلاری هم در مورد رقم قراردادش کرده بودند، با این حال او صبوری به خرج می‌داد و حتی یکی از این رفتارهای ناسازگارانه را هم نداشت. بنابراین طبیعتا مشکل کالدرون فقط پول نیست. او در کنفرانس آخرش هم تأکید کرد بیشتر از هر چیز دیگری متقاضی «احترام» است؛ با این حال باشگاه حتی برای بدرقه مربی قهرمان نیم‌فصل هم کسی را به فرودگاه نمی‌فرستد. از سوی دیگر کالدرون با برخی منصوبان مدیرعامل جدید به مشکل خورده؛ حالا یا حضور این آدم‌ها از ابتدا اشتباه بوده و یا اینکه انصاری‌فرد نتوانسته رابطه آنها با کادرفنی را به خوبی «مدیریت» کند.
  برانکو چه شد؟
پرونده شکایت برانکو از پرسپولیس همچنان باز است، اما انصاری‌فرد از همان روز اول تنها یک جمله را تکرار می‌کند؛ «حل خواهد شد!» جالب است که چند تن از کارمندان باشگاه به خرج پرسپولیس راهی اروپا می‌شوند و چند روز با برانکو مذاکره می‌کنند، اما نهایتا با دست کاملا خالی به تهران برمی‌گردند. هر بار موجی از خبرها در مورد مذاکره پرسپولیس با مربی کروات منتشر می‌شود، اما عاقبت پروفسور مصاحبه می‌کند و قاطعانه می‌گوید: «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»
  رسن و ترابی می‌توانند فسخ کنند
مسلما یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیرعامل باشگاه، تامین بودجه است. مخصوصا انصاری‌فرد که همیشه نزدیک به فوتبال بوده و سابقه یک دوره مدیریت در پرسپولیس را هم دارد، قبل از پذیرفتن مسئولیت باید در جریان همه مشکلات قرار می‌گرفته است. او اما این روزها فقط مصاحبه می‌کند و از کمبودها و تنگناهای مالی سخن می‌گوید که البته اصلا کار سختی نیست! به هر حال مطالبات معوق کالدرون تنها مشکل جاری باشگاه به شمار نمی‌آید؛ چه اینکه الان برخی بازیکنان کلیدی پرسپولیس هم آنقدر کم پول گرفته‌اند که به راحتی می‌توانند فسخ کنند. بشار رسن در کنار مهدی ترابی دو تن از همین نفرات هستند. رادوشویچ هم کلی پول از باشگاه طلبکار است.
  آلبوم شخصی انصاری‌فرد؟
محمدحسن انصاری‌فرد هر قدر در حوزه اجرایی عملکرد بحث‌برانگیزی داشته، در عوض در فاز تبلیغاتی بسیار فعال بوده است. آقای مدیرعامل معمولا همه جا با عکاس و خبرنگار حاضر می‌شود و مدام خبرهای مربوط به او در رسانه‌های رسمی باشگاه انعکاس می‌یابد. تنها روی سایت رسمی باشگاه با غوغایی از اخبار و تصاویر رنگارنگ مربوط به انصاری‌فرد مواجه خواهیم شد. ما شمردیم و دیدیم تنها در یک بازه زمانی 10روزه (از 30آذر تا 9دی) 17عکس و خبر از انصاری‌فرد روی صفحه اول سایت باشگاه رفته که احتمالا در تمام جهان یک رکورد است. جلسه با معاونان، ملاقات با مهدی عبدی، نشست با هیأت‌مدیره، تبریک سال نوی میلادی، دیدار با کادرفنی، یک مصاحبه در مورد مطالبات کالدرون، یک خبر در مورد تغییر تاریخ اردوی قطر، عیادت انصاری‌فرد از تاج، ملاقات با مهدی شریفی، یک مصاحبه در مورد مشکلات مالی، یک خبر در مورد کمپ قطر، جلسه با کادرفنی، یک مصاحبه در مورد بیرانوند، یک خبر در مورد نقل‌وانتقالات زمستانی و 3عکس از حضور در اردوی تیم؛ این موارد تشکیل‌دهنده 17 آیتم تولید محتوای سایت رسمی پرسپولیس ظرف فقط 10روز در مورد آقای مدیرعامل است که تماما هم با عکس ایشان کار شده؛ آیا ما با یک آلبوم شخصی مواجه هستیم؟ حالا بگذریم از بقیه رسانه‌های رسمی مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی؛ جایی که مثلا عکس خندان آقای انصاری‌فرد در کنار سامان گوران منتشر می‌شود و کلی هم جنجال درست می‌کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید