• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 9 دی 1398
کد مطلب : 91622
+
-

درخواست سازمان برنامه از دیوان محاسبات برای بررسی حقوق‌های نجومی

درخواست سازمان برنامه از دیوان محاسبات برای بررسی حقوق‌های نجومی

معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از رئیس دیوان محاسبات خواست ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره حقوق ماهانه یک میلیارد تومانی به حدود ۳۰ نفر و حقوق ۴۱ میلیون تومانی به یک کارشناس ستادی را بررسی کند.
این خواسته در پی سخنان حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

حاجی دلیگانی با اعلام نارضایتی مردم از عدم پرداختن جدی و قاطع به مسئله حقوق‌های نجومی، گفت: آنچه جامعه و مردم از آن رنج می‌برند تبعیض نارواست؛ در پرداخت حقوق‌ها شاهد هستیم اختلاف زیادی بین کارمند‌های دولت و شرکت‌های وابسته با برخی‌ها که حقوق‌های نجومی می‌گیرند، وجود دارد.
وی افزود: اخیراً لیستی از فیش‌های حقوقی یکی از شرکت‌های دولتی به دست من رسید که حدود ۳۰ نفر در این شرکت ماهی یک میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: من این لیست را چهارشنبه هفته گذشته نزد معاون سازمان برنامه و بودجه بردم و عنوان کردم شما که دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی اینگونه ریخت و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در این لیست حقوقی منتشر شده بود که طی آن یک کارشناس در یک ستاد در تهران ۴۱ میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند و من مانده‌ام و نمی‌دانم که وزرا در این باره چه کار می‌کنند. چرا چنین وضعیتی وجود دارد.
پس از این سخنان سید حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از عادل‌آذر، رئیس دیوان محاسبات خواست ادعای این نماینده مجلس را بررسی کند.
در نامه معاون سازمان برنامه و بودجه آمده است: پیرو ادعای یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت حقوق ماهانه یک میلیارد تومان به حدود 30 نفر و همچنین ادعای حقوق 41 میلیون تومانی به یک کارشناس ستادی در یکی از شرکت‌های دولتی بدون ارائه مستندات و شواهد آن، حسب وظایف قانونی و جایگاه نظارتی آن نهاد محترم، خواهشمند است با قید فوریت موضوع بررسی و نتایج آن جهت اقدام لازم اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید