• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 9 دی 1398
کد مطلب : 91591
+
-

هیچ‌چیز نمی‌تواند با کتاب رقابت کند


الکساندر مک‌کال اسمیت علاوه بر اینکه دانشمندی احترام‌برانگیز در رشته حقوق پزشکی و زیست‌کردار‌شناسی است، داستان‌نویسی موفق و پرکار است که کرسی استادی خود را سال2005 در دانشگاه ادینبورگ رها کرد تا تمام‌وقت به نویسندگی بپردازد. آثار او به بیش از 40زبان ترجمه شده‌اند. روزنامه اسکاتیش ساند با این نویسنده بریتانیایی- زیمبابوه‌ای گپی زده که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید.

    هیچ‌چیز برای کودکان با یک کتاب خوب قابل مقایسه و جایگزین نیست. زمانی را که صرف مطالعه همراه کودکانمان می‌کنیم، از ارزشمندترین لحظات زندگی به شمار می‌آیند.
    کتاب‌خواندن همراه کودکان از چندین نقطه نظر دارای اهمیت و حیاتی است. یک دلیل مهم آن است که تخیل اخلاقی در بچه‌ها از طریق کتاب خواندن است که فرصت رشد و توسعه پیدا می‌کند.
    کودکان با کتاب‌خواندن یاد می‌گیرند که دیگران چه احساسی دارند. دیدگاه فرد دیگری را که با آنها متفاوت است، درک می‌کنند؛ چرا‌که داستان از ‌نگاه او گفته شده. این بسیار ترسناک است با افرادی در زندگی ملاقات می‌کنید که تصور و تخیل اخلاقی ندارند، زیرا یاد نگرفته‌اند خودشان را به جای افراد دیگر قرار دهند.
    امروزه به‌دلیل وجود تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای کودکان مثل گذشته کتاب نمی‌خوانند؛ اما این را باید بدانیم که هیچ‌چیز نمی‌تواند به رقابت با یک کتاب خوب بپردازد و علاقه به ادبیات ضروری است که به همه کودکان منتقل شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید