• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91526
+
-

غلامرضا طریقی؛ دبیر بخش ویژه شعر فجر


محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، در حکمی غلامرضا طریقی، غزلسرای نام‌آشنا را به دبیری بخش ویژه جشنواره شعر فجر منصوب کرد.
به گزارش همشهری، بخش ویژه جشنواره شعر فجر، پذیرای آثار شاعران جوان زیر 25سال است و در دو بخش «آزاد» و «برخوان فارسی» برگزار می‌شود. به گفته طریقی «همه شاعرانی که به زبان فارسی شعر می‌سرایند و متولد سال 1373خورشیدی به بعد هستند فرصت دارند با ارائه‌ آثارشان در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند. علاوه بر موضوع آزاد که شاعران جوان می‌توانند با ارسال 5 اثر در آن به رقابت بپردازند، موضوع «برخوانِ فارسی» را با هدف پاسداشت زبان فارسی در این رویداد قرار داده‌ایم. 5شعر هر شاعر در بخش آزاد باید منحصراً در یکی از دو قالب کلاسیک یا قالب‌های نوِ شعر فارسی باشد، اما در موضوع «برخوانِ فارسی» محدودیت قالب وجود ندارد بنابراین شاعران جوان می‌توانند با ارسال یک اثر در این موضوع نیز فرصت رقابت با دیگر شاعران را برای خود مهیا کنند.» مهلت ارسال آثار به بخش ویژه جشنواره شعر فجر تا 15دی‌ماه است.
محمدعلی بهمنی، مرتضی امیری اسفندقه، مریم جلالی، سیدمحمود سجادی، غلامرضا طریقی، میلاد عظیمی، جواد محقق و قربان ولیئی اعضای هیأت علمی و سعید بیابانکی دبیر علمی و مهدی قزلی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره شعر فجر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید