• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91508
+
-

مطالعه؛ کلید زیبا نوشتن


مطالعه نه‌تنها به‌عنوان عاملی سرگرم‌کننده به‌حساب می‌آید بلکه بسیار مفرح است و برخی آن را در کنار ورزش بسیار نشاط‌آور توصیف می‌کنند. مطالعه، تأثیرات روحی و روانی بسیاری دارد و افرادی که مطالعه می‌کنند از توانایی نوشتن برخوردارند و زیباتر می‌توانند احساسات و هیجانات ذهنی خود را بروز دهند. 
مطالعه اساس نوشتن است. افرادی که بیشتر کتاب می‌خوانند بهتر و راحت‌تر بدی‌ها و زیبایی‌ها را احساس می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند افکارشان را روی صفحه کاغذ بیاورند و به نوعی می‌توان گفت از تک‌تک صفحات یک کتاب یا به‌طور ظریف‌تر از لابه‌لای کلمات یک کتاب می‌توان مهارت نوشتن را به دست آورد و اینگونه نیست که نوشتن را با فرمول یا قانون خاصی به کسی بیاموزیم. در واقع عشق به نوشتن در کودکان و نوجوانان و حتی تا بزرگسالی هم تنها با عشق به خواندن به‌دست می‌آید. 
گاهی دیده می‌شود شخصی از یک نویسنده خوشش می‌آید و کارهای او را می‌خواند و از آن لذت می‌برد و زمانی که حتی چند صفحه می‌نویسد می‌توان به راحتی سبک و زبان آن نویسنده را در همان چند صفحه دید و به خوبی این قضیه ملموس است.  این در حالی است که مطالعه یک فعالیت اجتماعی به‌حساب می‌آید و در آن ارزش بزرگی نهفته است و می‌توان گفت مطالعه در روابط اجتماعی، فرهنگی و حتی عاطفی کودکان و نوجوانان تأثیر می‌گذارد. بچه‌هایی که مطالعه می‌کنند حساس‌تر هستند و با دید موشکافانه‌ای به هرآنچه در اطرافشان است نگاه می‌کنند. آنها زمانی که با مشکلی روبه‌رو می‌شوند منطقی‌ترین راه را انتخاب کرده و کمتر آسیب می‌بینند.  علاوه بر اینها نوشتن، نیازمند خواننده حرفه‌ای‌شدن است. زمانی یک شخص می‌تواند بسیار زیبا بنویسد و با کلمات بازی کند که فوت و فن خواندن را خوب یاد گرفته باشد. خواننده حرفه‌ای به اندازه نویسنده اثر قابل احترام است. برخی نویسندگان هنگام رونمایی آثار خود در جمع خوانندگان حضور پیدا می‌کنند تا اهمیت خوانندگان در فرایند نوشتن را تأیید کنند. بنابراین در نهایت می‌توان گفت کسی توانایی نوشتن دارد که در وهله اول خواننده خوبی باشد و حتی اگر در زمینه نوشتن، تحصیلات آکادمیک هم داشته باشیم نمی‌تواند به اندازه خواندن و مطالعه برایمان مثمرثمر باشد.
منبع: فیلیپین دیلی، نویسنده: بریله بی‌تابورا
 

این خبر را به اشتراک بگذارید