• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91500
+
-

هشدار درباره ماجراجویی در رزمایش سه‌جانبه

هشدار درباره ماجراجویی در رزمایش سه‌جانبه

یک مقام ارتش درباره تحرکات جاسوسی در رزمایش سه‌جانبه  هشدار داده است. امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، روز گذشته در نشستی با بیان اینکه شمال اقیانوس‌هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است، گفت: این منطقه بین 3تنگه مهم راهبردی جهان یعنی‌ تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب‌المندب واقع شده و بالای 90درصد از صادرات به کشورهایی که به دریا راه دارند از طریق دریا صورت می‌گیرد و حمل‌ونقل کالاهایی که دارای حجم زیاد و مسیر طولانی هستند از طریق دریا مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.

به گزارش فارس، دریادار سیاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان 2کشور قدرتمند از نظر نظامی به‌ویژه در بحث دریایی است افزود: ما توانسته‌ایم قدرت دریایی خود را به دنیا نشان بدهیم و به همین دلیل است که کشورهای قدرتمندی مثل چین و‌ روسیه به آب‌های منطقه ما می‌آیند و تحت فرماندهی جمهوری اسلامی ایران یک رزمایش نظامی را برگزار می‌کنند.
دریادار سیاری همچنین درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مشترک گفت: قطعا خیلی از کشورها دنبال این هستند که بدانند موضوع چیست. جاسوس‌ها هم فعال شدند، رزمایش مرکب شوخی‌بردار نیست و ما هم شوخی نداریم و هر ابزار جاسوسی چه شناوری و چه پروازی در منطقه رزمایش را می‌زنیم و قبلا هم این توانمندی خود را نشان داده‌ایم.
او تأکید کرد: این یک هشدار جدی است. اطمینان داشته باشید هر شناور یا هر پرنده‌ای را  که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین‌ شود می‌زنیم؛ کسی حق‌ ورود به رزمایش ما را ندارد.
او اعلام کرد: در رزمایش ولایت، ناوشکن استکبار برای ماجراجویی به محل رزمایش ما نزدیک شده بود که با جنگنده‌ها و ... به آنها اخطار دادیم که منطقه رزمایش ما را ترک کند‌.
پس از برگزاری رزمایش ایران، چین و روسیه، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که این رزمایش را رصد می‌کنند.

دریادار دوم غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در نشستی با بیان اینکه رزمایش مرکب دریایی 3کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: کشورهای بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، باعث شده که نیروهای دریایی 3کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بالابردن آمادگی رزمی، دستیابی به امنیت جمعی و تبادل تجربه در حوزه مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف مهم این رزمایش است، عنوان کرد: امیدوارم به نحو مطلوب و شایسته بتوانیم مراحل مختلف طرح‌ریزی و اجرای این رزمایش مشترک سه‌جانبه را انجام دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید