• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 دی 1398
کد مطلب : 91484
+
-

جزئیات پیشنهاد پرداخت وام ۲‌میلیاردی به جوانان

خبرها
جزئیات پیشنهاد پرداخت وام ۲‌میلیاردی به جوانان


روز گذشته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کرد تا به جوانان «وام تجمیعی» ۲ میلیارد تومانی پرداخت شود؛ پیشنهادی که به گفته وی می‌تواند مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را به‌صورت یکجا حل کند. محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزئیات چگونگی اجرای این طرح و ضمانت‌های لازمه آن، با بیان اینکه این یک پیشنهاد است و به‌عنوان کسی که در این حوزه بیش از ۲ سال شاهد مشکلات جوانان بودم آن را مطرح می‌کنم افزود: تاکنون کارهای زیادی از سوی دولت، مجلس و... صورت گرفته که در نهایت موضوع جوانان در کشور به سامان درستی برسد. قطعا تسهیل ازدواج هم جزو اهداف اصلی است.
وی افزود: قاعدتا وقتی صحبت از ازدواج می‌کنیم، در مورد جوانی حرف می‌زنیم که شاغل است و مشکل مسکن هم ندارد چراکه این موضوعات کاملا به هم مرتبط است و فکر نمی‌کنم کسی منکر آن باشد؛ این در حالی است که با همه سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ شده، همواره نرخ بیکاری افزایش داشته است و مشکل مسکن برای جوانان با وجود راهکارهایی مانند مسکن مهر، وام مسکن جوانان و.... هیچ‌گاه حل نشده است. معاون امور جوانان با اشاره به اینکه در موضوع ازدواج هم هرساله آمار در حال کاهش است و شاهد افزایش سن ازدواج طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر بوده‌ایم، اظهار کرد: همه این موارد نشان می‌دهد اعتباراتی که گذاشتیم و تمام توانی که دولت‌های مختلف و مجلس در پیگیر‌ها صرف کرده‌اند، سرانجام و برآیندش چیزی نبوده که مدنظر داشتیم.
تندگویان ادامه داد: همین الان در موضوع جوانان اعتبارات زیادی به بخش‌های مختلف از دولت، قوه قضاییه یا نهادهای موازی با دولت مثل صدا و سیما سازمان تبلیغات و... اختصاص می‎یابد که سرفصل همه آنها موضوع جوانان است. به‌عبارت دیگر موضوع این اعتبارات یا بحث اشتغال جوانان، مسکن، ازدواج یا فرهنگسازی در ارتباط با آنان و آسیب‌های اجتماعی است. معاون امور جوانان در ادامه اظهار کرد: برای مثال خود معاونت جوانان که عهده‌دار سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه جوانان و نظارت بر اجرای مصوبات حوزه جوانان از سوی سایر دستگاه‌هاست، طی سال گذشته در مجموع زیر ۵۰ میلیارد تومان از بودجه‌اش را دریافت کرده‌است، این در حالی است که ما درباره هزاران میلیارد تومان بودجه پراکنده در بخش‌های مختلف صحبت می‌کنیم.
تندگویان افزود: برای مثال ۲۰هزار میلیارد تومان وام برای اشتغال در کشور پرداخت می‌شود. همچنین ۲۵ هزار میلیارد تومان به موضوع توسعه اشتغال در مناطق محروم، مرزی و روستاها اختصاص می‌یابد. چند صد هزار میلیارد تومان هم سهم حوزه مسکن شامل وام‌های مسکن، ساخت‌وساز ارزان و... است. در عین حال موضوعاتی در حوزه بهداشت یا فرهنگسازی در حوزه جوانان وجود دارد که به آنها بودجه اختصاص می‌یابد و موضوعات آموزش فنی- حرفه‌ای، سرباز مهارت و...نیز همه در حوزه جوانان هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید