• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91331
+
-

پرسپولیس، صدرنشین تعطیلات؟

پرسپولیس، صدرنشین تعطیلات؟

از ساعت17:30فردا (جمعه) پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی قائمشهر خواهد بود تا شانزدهمین بازی‌اش را در چارچوب لیگ نوزدهم برگزار کند. این مسابقه یکی دیگر از بازی‌های عقب‌افتاده هفته دوازدهم است که در زمان خودش به‌دلیل آلودگی هوای تهران لغو شد و حالا در شرایطی برگزار می‌شود که هوای تهران تغییر چندانی نسبت به آن زمان نداشته است. چه‌بسا اگر این بازی در روز خودش برگزار می‌شد بازیکنان 2تیم اکسیژن بیشتری برای تنفس‌کردن داشتند.
  تنها سابقه لیگ‌برتری 2تیم
نساجی که تازه دومین سال حضورش در لیگ‌برتر را سپری می‌کند، فقط یک‌بار در ورزشگاه آزادی به مصاف سرخپوشان رفت که آن مسابقه را با نتیجه 2-1 به میزبان باخت. در روز 21شهریور97 پرسپولیس در نیمه دوم روی سانتر ماهینی و ضربه سر علیپور به گل اول رسید و مهاجم قائمشهری پرسپولیس به احترام همشهری‌هایش بعد از این گل شادی نکرد. بعد از این گل، بازیکنان نساجی یک گل به‌خودی هم زدند و در وقت‌های تلف‌شده یکی از گل‌ها را با پنالتی گولسیانی جبران کردند. نکته جالب اینکه در آن روز هم دروازه‌بان پرسپولیس رادوشویچ بود و بیرانوند درون دروازه حضور نداشت. بیرانوند هفته گذشته با کالدرون درگیری لفظی پیدا کرد و حالا در مرخصی اجباری است تا باز هم رادوشویچ از دروازه قرمزها محافظت کند. گلر کروات پرسپولیس در این فصل 5بازی در لیگ و یک بازی در جام‌حذفی انجام داده و هنوز گلی دریافت نکرده است.
  همه می‌خواهند بروند
نساجی در آستانه بازی با پرسپولیس با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ست. تیم قائمشهری با مشکلات مالی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در ادامه همین مشکلات، 4بازیکن نساجی بعد از انجام پانزدهمین بازی این تیم اقدام به فسخ قرارداد کردند که البته فسخ قرارداد آنها هنوز از سوی سازمان لیگ تأیید نشده است. اما همین موضوع می‌تواند باعث کاهش روحیه و از دست رفتن انسجام تیمی در اردوی قائمشهری‌ها باشد. نساجی به‌دلیل همین مشکلات نتایج خوبی در لیگ نگرفته و با اینکه فصل را با 2برد در 4بازی ابتدایی‌اش خیلی خوب آغاز کرده بود، به‌سرعت افول کرد و در هفته‌های بعدی نتایج جالبی نگرفت. تیم رضا مهاجری هفته گذشته گل‌گهر قعرنشین را برد تا بالاخره بعد از 10بازی بدون برد، صاحب سومین پیروزی‌اش در لیگ شود.
  به‌دنبال ششمین برد
شرایط در اردوگاه پرسپولیس کاملا روبه‌راه است. البته از لحاظ نتیجه‌گیری و روی دور افتادن سرخپوشان در 5بازی متوالی لیگ و حذفی، وگرنه در زمینه مدیریتی و درگیری‌های مالی با گابریل کالدرون اوضاع به قدر کافی ناامیدکننده هست. کالدرون بدون دریافت قسط‌های قراردادش در آستانه تعطیلات کریسمس پرسپولیسی‌ها را تهدید کرده و در خزانه باشگاه هم فعلا هیچ پولی برای پرداخت به او وجود ندارد. با وجود این، شاگردان او 4بازی اخیرشان در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته و به نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم رسیده‌اند. پرسپولیس بهترین تیم لیگ در بازی‌های خارج از خانه است و اگر این بار در میزبانی هم به اندازه میهمانی‌هایش محکم و پرقدرت باشد، می‌تواند با عنوان صدرنشین لیگ راهی تعطیلات شود. قرمزها درصورت بردن نساجی 34امتیازی می‌شوند و سپاهان فقط درصورتی می‌تواند صدر جدول را پس بگیرد که صنعت‌نفت را در آبادان شکست بدهد.
  عددها مساوی‌اند، نتایج متفاوت!
اما ببینیم آمار و ارقام و آنالیزهای فنی درباره تقابل این 2تیم چه می‌گویند. نساجی 3گل کمتر از پرسپولیس زده و 14گل بیشتر از این تیم خورده است. با وجود این، هر 2تیم تقریبا به یک اندازه توانسته‌اند به دروازه حریفان خود حمله کنند و شوت بزنند. پرسپولیس به‌طور میانگین در هر بازی 12.3شوت به سمت دروازه حریفانش زده و نساجی هم در هر بازی 12.9بار شوت زده تا دست‌کمی از پرسپولیس نداشته باشد. حتی در زمینه مالکیت توپ نیز قائمشهری‌ها تفاوت چندانی با پرسپولیس ندارند. تیم مهاجری فوتبال مالکانه را به‌خوبی پیاده کرده و 55درصد از زمان بازی‌هایش (تقریبا مساوی با پرسپولیس) توپ را در اختیار داشته اما خیلی کمتر از پرسپولیس از این مالکیتش بهره برده است. در زمینه نبردهای زمینی و هوایی هم نساجی برتری جزئی دارد اما در تعداد پاس و دقت پاس، برتری از آن پرسپولیسی‌ها‌ست.

این خبر را به اشتراک بگذارید