• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91278
+
-

خطر فسخ کاملاً جدی است

حمیدرضا علی‌پور|  از شرایط باشگاه پرسپولیس اینطور به‌نظر می‌رسد که سرمربی سرخپوشان باید نگران آینده کاری خود در این تیم باشد. سرمربی آرژانتینی سرخپوشان بعد از چند برد‌ پیاپی و قرار‌گرفتن تیمش در یک‌قدمی صدر جدول در مسیری قدم گذاشت که پیش از این سرمربی استقلال گذاشته بود. کالدرون البته برخلاف استراماچونی تیمش را رها نکرد و تا آخرین بازی نیم‌فصل در کنار سرخپوشان ماند. او که از زمان حضورش در پرسپولیس زیر انواع و اقسام فشارها قرار گرفته، این‌بار با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد فقط تا جمعه به باشگاه مهلت خواهد داد که مطالبات او را بپردازند و در غیر این صورت دیگر به ایران بازنخواهد گشت.

  از رفتار باشگاه ناراحتم
بعد از صحبت‌های انتقادی گابریل کالدرون در برنامه تلویزیونی که دوشنبه‌شب پخش شد و انتقاد از عدم‌دریافت مطالباتش، این مربی جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه برگزار کرد. طبق اخباری که در خروجی رسانه رسمی پرسپولیس قرار گرفت، این باشگاه بابت تهیه بلیت سفر کالدرون و دستیارانش اقدام لازم را انجام داده است. به‌نظر می‌رسید بابت مطالبات و پاداش کادر فنی هم صحبت‌ها انجام و توافقات حاصل شده اما خیلی زود کالدرون با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نشان داد گلایه‌ها سر جای خود باقی است. کالدرون در صفحه شخصی خود نوشت «از رفتار باشگاه ناراحتم» و به‌نظر می‌رسد اراده‌ای در باشگاه برای حل‌شدن وضعیت مالی سرمربی این تیم وجود ندارد.

 4 اولتیماتوم در یک ماه
شرایط سرمربی سرخپوشان در این تیم به‌شکلی است که شاید باشگاه هم بدش نیاید کالدرون از جمع آنها جدا شود. کالدرون از زمان حضورش در پرسپولیس تا امروز حداقل 4 اولتیماتوم دریافت کرده است. نتایج سینوسی سرخپوشان در کنار عدم‌حمایت قاطع مدیران باشگاه باعث شد انصاری‌فرد پیش از هر 3بازی جام‌حذفی و یک بازی برابر سایپا به سرمربی خود اعلام کند درصورت عدم‌نتیجه‌گیری اخراج خواهد شد که اتفاقا کالدرون توانست در هر بازی به پیروزی برسد و مدیریت باشگاه را ناکام بگذارد.

 کمکی از وزارت ورزش نمی‌خواهیم
بعد از گلایه تند کالدرون از باشگاه اینطور به‌نظر می‌رسید که مدیران باشگاه برای پرداخت مطالبات سرمربی خود دست به دامن وزارت ورزش خواهند شد. با این حال، انصاری‌فرد خیلی زود در مصاحبه‌خود اعلام کرد: «هرگز از وزارت ورزش کمکی نخواهیم گرفت و خودمان پول کالدرون را جور می‌کنیم.» این در حالی است که وزارت ورزش این‌روزها به‌شدت دنبال فراهم‌کردن پول استراماچونی بوده و درصورت درخواست پرسپولیس برای فرار از اتهام رنگی‌بودن خود به این تیم نیز قطعا کمک می‌کرد. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد باشگاه بدون کمک وزارت ورزش قادر نخواهد بود پول لازم را فراهم کند.

 حامیانی که حالا دیگر نیستند
چند هفته پیش بیرانوند در مصاحبه‌ای گفت: «حاضرم پول کالدرون را خودم پرداخت کنم.» اما با گذشت زمان، رابطه بیرانوند و کالدرون تیره و تار شد و از طرفی شرایط تمرین نشان می‌دهد که در این تیم بازیکنانی مانند شجاع، ماهینی، عالیشاه، نعمتی و چندین بازیکن دیگر رابطه خوبی با مربی خود ندارند و در این شرایط کالدرون از حمایت بازیکنان خودش هم برخوردار نیست. باید دید در این شرایط پول لازم برای راضی‌کردن کالدرون بالاخره از چه طریقی فراهم می‌شود و آیا اساسا در باشگاه اراده‌ای برای فراهم‌کردن این پول و حفظ کالدرون وجود دارد یا خیر.


چرا آقای دندانپزشک پول نمی‌آورد؟

گروهی از بازیکنان پرسپولیس که نمی‌خواهند شرایط خوب این روزهای تیم به‌خاطر مشکلات مالی به هم بریزد و بلای استقلال بر سر آنها بیاید، به‌طعنه به مدیران باشگاه گوشزد کرده‌اند: «چرا عضو جدید هیأت‌مدیره که قرار بود برای پرسپولیس پول بیاورد، در این شرایط سخت هیچ کاری انجام نمی‌دهد؟» اشاره این بازیکنان به مهدی رسول‌پناه است که به‌تازگی به هیأت‌مدیره پرسپولیس اضافه شده. رسول‌پناه که یک دندانپزشک است، جایگزین جعفر کاشانی، رئیس فقید و کاپیتان سابق این باشگاه شده است. او سابقا عضو علی‌البدل هیأت‌مدیره پرسپولیس بود و در نخستین مصاحبه‌ای که بعد از انتخابش در این پست انجام داد، با ذکر اینکه یکی از هواداران قدیمی پرسپولیس بوده است، گفته بود: «اینکه می‌گویند من به‌خاطر اینکه دندانپزشک سلطانی‌فر بودم به این سمت انتخاب شدم، حرف درستی نیست.» دندانپزشک وزیر قرار بود با حضور در هیأت‌مدیره باشگاه، در تامین بودجه به پرسپولیس کمک کند، ولی در شرایطی که پرسپولیس روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد، مشخص نیست چه زمانی قصد دارد توانایی‌های خود را در این زمینه نشان دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید