• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91214
+
-

کافه مجلس

  رد صلاحیت ۱۰۰اصلاح‌طلب از سوی هیأت‌های اجرایی 
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از رد صلاحیت حدود ۱۰۰تن از کاندیداهای اصلاح‌طلب مجلس یازدهم از سوی هیأت‌های اجرایی خبر داد. به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نشستی مشترک با هیأت‌رئیسه فراکسیون امید با اعلام این خبر گفت: ما حتما پیگیر این موضوع هستیم و از هیأت‌های نظارت شورای نگهبان می‌خواهیم با بی‌طرفی کامل و رعایت عدالت و قانون نگذارند هیچ‌گونه حقی از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم تضییع شود. در این نشست علاوه بر محمدرضا عارف، سایر اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون امید نیز گزارشی از عملکرد این فراکسیون ارائه دادند و در پایان هم تعدادی از دبیران کل احزاب، دیدگاه‌های خودشان را در زمینه عملکرد مجلس دهم و فراکسیون امید و همچنین نحوه هماهنگی برای فعالیت مربوط به انتخابات مجلس یازدهم ارائه کردند.

  خداحافظی با مجلس پس از 5دوره نمایندگی 
یوناتن بت کلیا که از مجلس ششم تا دهم نزدیک به ۲۰سال است که جامعه آشوریان را در مجلس نمایندگی می‌کند، پس از آنکه دیگر حاضر نشد در انتخابات ثبت‌نام کند آخرین نطقش را در صحن سبز مجلس ایراد کرد و نامه خداحافظی‌اش را هم خواند.
به گزارش خانه ملت، او در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه خوشا به حال زحمتکشان برای عدالت زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است، گفت: با سلام و درود بر محضر رهبر انقلاب، ریاست محترم مجلس، همکاران گرامی، ملت بزرگ ایران و مردم شریف آشوری و با تشکر از هموطنان عزیر آشوری که ۲۰سال کرسی نمایندگی خود را در مجلس به اینجانب سپردند تا رابط آنان با مسئولین شوم و ایمان راسخ دارم که در حد توان خود امانتدار خوبی بوده‌ام و توانسته‌ام نمونه‌ای از یک خدمتگزار واقعی برای جامعه آشوری و ملت بزرگ ایران باشم، از شما به‌خاطر عدم‌پذیرش خواستتان مبنی بر ثبت‌نام برای مجلس یازدهم پوزش می‌طلبم.

  سهم لُرها در دولت‌های مختلف کجاست؟
محمد بیرانوندی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در نطق میان‌دستورش در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: لرها و لرستانی‌ها، این فصول خواندنی تاریخ ایران، متأسفانه به حق و حقوق خود نرسیده‌اند. آمار بسیار بالای کوچ از سرزمین مادری و پناه‌بردن به حاشیه کلانشهرها کم‌توجهی و یا بی‌توجهی به صنعت کم‌جان استان و هیچ‌انگاشتن پتانسیل کشاورزی و دامپروری و نادیده‌گرفتن سهم لرها در کابینه دول مختلف، نمونه‌هایی از این تضییع حقوق است. به گزارش ایسنا، وی افزود: برجسته‌تر از این موضوع، اینکه امروز بر اثر فقر بیش از حد صدای شکستن غرور و عزت نیازمندان در هر کوی و برزنی به ‌گوش می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید