• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91149
+
-

دبل علیپور در قلعه سنگباران

دبل علیپور در قلعه سنگباران

پرسپولیس بعد از عبور از دو حریف لیگ‌برتری، حریف لیگ‌دویی خود را هم شکست داد و به‌عنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. سرخپوشان در دو مرحله قبلی به ترتیب ماشین‌سازی تبریز و نفت آبادان را با یک گل شکست داده بودند اما این بار 2گل زدند که هر 2گل هم توسط علی علیپور به ثمر رسید. جالب اینکه پاس 2گل علیپور را همان بازیکنانی دادند که در مراحل قبلی گلزنی کرده بودند. مهدی ترابی در مرحله یک‌هشتم و وحید امیری در یک‌شانزدهم نهایی گل صعود پرسپولیس را زده بودند و همین دو بازیکن دیروز پاس گل‌های اول و دوم را به علیپور دادند تا با دبل خودش سرخپوشان را به نیمه‌نهایی برساند.
  ذخیره‌ها نمره قبولی گرفتند
گابریل کالدرون در این بازی به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت داد و چهره‌هایی که در این فصل کمتر فرصت بازی پیدا کرده بودند را به زمین فرستاد. کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی و محمد نادری به ترتیب جانشین ربیع‌خواه، ترابی، شیری و انصاری شدند و درون دروازه نیز بوژیدار رادوشویچ مثل چند بازی اخیر جانشین بیرانوند شده بود. بیرانوند این بار حتی روی نیمکت هم حضور نداشت و به‌دلیل اتفاقات روز قبل در تهران باقی مانده و از لیست تیمش خارج شده بود. بعد از اینکه حملات پرسپولیس در نیمه اول کاری از پیش نبرد و مقابل حریف لیگ‌دویی بدون گل متوقف شد، کالدرون دست به دو تعویض زد و شیری و ترابی را به زمین فرستاد. با این دو تغییر پرسپولیس آهنگ بازی‌اش را به دست آورد و توانست با 2گل از سد حریف سختکوش خود بگذرد.
  پنالتی نبود؟
در مرحله‌ای که استقلال و سپاهان به هم برخورد کرده‌اند و تراکتور هم به مس کرمان خورده، پرسپولیس بهترین قرعه را در جمع مدعیان به دست آورده بود و با ناخوانده‌ترین میهمان این مرحله بازی می‌کرد. شهرداری ماهشهر البته دیروز فراتر از انتظار بازی کرد و یکی دو فرصت مسلم گلزنی هم مقابل پرسپولیس به دست آورد. در دقیقه67 جهانگیر عسکری با رادوشویچ تک‌به‌تک شد اما به نظر می‌رسید با خطای دروازه‌بان پرسپولیس به زمین افتاد که داور این صحنه را خطا تشخیص نداد. دقایقی بعد هم ماهشهری‌ها تیر دروازه پرسپولیس را با شوتی از پشت محوطه جریمه لرزاندند که اگر این دو صحنه تبدیل به گل می‌شد کار سرخپوشان به جاهای باریک می‌کشید. پرسپولیس هم البته به جز دو گلی که زد موقعیت‌هایی برای گلزنی داشت که این موقعیت‌ها توسط ترابی و علیپور از دست رفت. ضمن اینکه در دقایق پایانی به‌دلیل سنگ‌پرانی دامنه‌دار تماشاگران، داور برای دقایقی بازی را متوقف کرد و پرسپولیسی‌ها راهی رختکن شدند. اما چند دقیقه بعد به دستور داور دوباره به زمین برگشتند و 90دقیقه را تمام کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :