• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91152
+
-

کم‌اثر و پرحاشیه

کم‌اثر و پرحاشیه

استقلال در لیگ نوزدهم بهترین فوتبالش را طی سال‌های اخیر بازی می‌کند، اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این تیم، ساختار دفاعی ضعیف و پراشتباه آنهاست. هم‌اکنون استقلال با 17گل خورده بدترین آمار را در نیمه اول جدول دارد و این مسئله ممکن است به رؤیای قهرمانی آبی‌ها صدمه جدی وارد کند. البته که بخشی از این داستان مربوط به گارد باز و نمایش تهاجمی استقلال است، اما واقعا مدافعان مرکزی استراماچونی هم چندان مطمئن نیستند. آنها نه‌تنها صلابت فنی مورد انتظار را ندارند، بلکه بعضا زیاد هم حاشیه درست می‌کنند.
  روزبه چشمی: جدل در مورد اینکه او باید هافبک دفاعی باشد یا مدافع میانی، همچنان ادامه دارد و احتمالا تا روز پایان فوتبال چشمی هم تداوم خواهد داشت! در این میان تعداد کسانی که روزبه را یک مدافع نامطمئن می‌دانند، بسیار بیشتر است. چشمی برای بازی در این پست بیش از حد کند است و در استارت‌های کوتاه و انفجاری مرتب جا می‌ماند. چشمی اخیرا با ارتکاب‌ 2 خطای پنالتی در بازی با پیکان و ماشین‌سازی، یک‌بار دیگر به این بحث قدیمی دامن زده است. این بازیکن که فصل گذشته به‌خاطر گرفتن گوش‌هایش حین شادی گل مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بود، تا آستانه شروع فصل هم درصدد جدایی از استقلال بود. حتی همین حالا هم شایعاتی در مورد احتمال جدایی چشمی به گوش می‌رسد.
 عارف غلامی: از نظر فنی یک مدافع متوسط است، اما بیشتر از آنچه حقش باشد، در رسانه‌ها حضور دارد و دائما به اظهارنظرهای غلوآمیز و جنجالی می‌پردازد. او که در داربی تهران با غفلت از مهدی عبدی جوان موجب شکست تیمش شد، به‌خاطر حاشیه‌سازی در همان مسابقه 2جلسه حکم محرومیت گرفت که البته جلسه دوم تعلیق شد. غلامی در بازی با سپاهان هم رفتارهای خوبی نداشت و البته سر گل دوم حریف توپ از بین پاهای او وارد دروازه حسین حسینی شد. غلامی در اردوی تیم ملی امید هم حاشیه‌ساز شد و بعد از درگیری با رضا شاهرودی از لیست کنار رفت.
  سیاوش یزدانی: او که اواخر فصل گذشته به‌عنوان بازیکن سپاهان اصطکاک‌های زیادی با پرسپولیسی‌ها داشت، این فصل به استقلال آمد و البته چنان که آمار هم نشان می‌دهد، نتوانست آنقدرها به استحکام ساختار دفاعی تیم کمک کند. یزدانی حواشی‌اش با پرسپولیس را به داربی هم آورد و درگیری‌های زیادی را با بازیکنان حریف تجربه کرد.
  محمد دانشگر: همه قیل‌وقال‌های مربوط به داستان استراماچونی یک طرف، مصاحبه عجیب محمد دانشگر بعد از باخت به ماشین‌سازی هم یک طرف دیگر. او درحالی‌که مقابل خبرنگاران رژه می‌رفت، با لحنی آزاردهنده گفت: «نبود استراماچونی هیچ نقشی در شکست ما نداشت. این ما بازیکنان هستیم که درون زمین بازی می‌کنیم؛ مگر بد بودیم که این سؤال را می‌پرسید؟» انتشار این مصاحبه با واکنش منفی و گسترده هواداران استقلال در فضای مجازی همراه شد؛ مخصوصا که دانشگر چند هفته پیش به‌خاطر بی‌انضباطی در تمرینات، به‌طور موقت از سوی استراماچونی کنار گذاشته شده بود. حقیقت تلخ‌تر اما این است که حتی دانشگر هم از نظر فنی مدافع فوق‌العاده‌ای نیست؛ آنچه شاید ضرورت ترمیم این خط در نقل‌وانتقالات زمستانی را بیشتر می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید