• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91094
+
-

روی خط انتخابات

تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام

محمدصادق جواد‌ی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تأثیر نارضایتی‌های اخیر بر فضای انتخاباتی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و وضعیت جریان‌هایی که به نوعی بر افکار عمومی تأثیر دارند و نقشی که ایفا می‌کنند، نمی‌توان گفت مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مخصوصاً در نقاط غیرشهری و شهرهای کوچک جنس رقابت فرق دارد و حجم ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد حضور کاندیداها متأثر از کلانشهرها نیست. جوادی‌حصار گفت: باید از مجلس توقعی بجا داشته باشیم. در شرایطی که عده‌ای در تلاش‌اند تا جمهوریت نظام را ناکارآمد نشان بدهند، نیاز است شرایط طوری مدیریت شود تا سیاه‌نمایی و تحرکات تخریبی نهادهای غیرانتخاباتی خنثی شوند.

قانون انتخابات برای دهه60 است

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی درباره قانون انتخابات، گفت: از دوره مجلس هشتم علاوه بر بزرگانی مثل آیت‌الله جنتی، بنده شخصا پیگیر اصلاح قانون انتخابات بودم؛ چراکه معتقدم قوانین موجود، امروزی نیست، هرچند اصلاحاتی صورت‌گرفته ولی برای دهه60 است. (فارس)

حضور 3عضو در شورای ائتلاف 

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور 3نفر از اعضای جامعه روحانیت به‌عنوان ناظر در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، به فارس گفت: جامعه روحانیت بنا بر دعوت شورای ائتلاف در این سازوکار حضور پیدا کرد و بنا شد بخش نظارت و داوری شورای ائتلاف را برعهده بگیرد.

نظر یزدی درباره حضور زنان در خبرگان

هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارشی از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت که در میان داوطلبان یک نفر خانم هم وجود دارد. وی در صفحه اینستاگرام درباره  نظر جالب فقهای شورای نگهبان درخصوص حضور بانوان در مجلس خبرگان نوشت: آیت‌الله یزدی گفت این خوب است که جنسیت مانع حضور زنان در انتخابات خبرگان نیست و این حق زنان است که وارد چنین مجامعی شوند. 

ناامیدی به چپ و راست

محمد غرضی، فعال سیاسی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به نامه‌نیوز گفت: 70درصد مردم در اعتراضات آبان شرکت نکردند، درحالی‌که با نحوه اجرای دولت در طرح بنزین مخالف بودند. مطمئن هستم مردم در انتخابات برای دفع خطر خارجی به‌شدت وارد میدان می‌شوند، با وجود اینکه امید چندانی به جریان چپ و راست در داخل ندارند. وی ادامه داد: مجلس بعد، ضعیف‌تر از مجلس فعلی و دولت بعد هم ضعیف‌تر از دولت فعلی خواهد بود چون دولت‌ها و مجلس‌ها به جز آنکه نارضایتی را بین مردم اشاعه می‌دهند، کاری نمی‌کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید