• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90884
+
-

معرفی برگزیدگان چهارمین دوره‌ جایزه چراغ


دبیرخانه جایزه چراغ به سیاق سال‌های گذشته در طولانی‌ترین شب سال برگزیدگان چهارمین دوره خود را معرفی کرده است.
به‌گزارش همشهری، دبیرخانه جایزه چراغ، مهرماه گذشته طی درخواستی از ۸۰نفر از دیده‌بانان ترویج علم ایران اقدام به گردآوری اسامی و اطلاعات نامزدهای این جایزه کرد. درنهایت هیأت داوران جایزه که متشکل از برگزیدگان سال‌های قبل و بانیان جایزه چراغ است، 3برگزیده سال١٣٩٨ را انتخاب کرد. چراغ، یک جایزه خصوصی است و هزینه‌های آن توسط بانیان و حامیان جایزه تامین می‌شود.

در بیانیه دبیرخانه این جایزه آمده است:
در بخش «یک عمر ترویج علم» هیأت داوران جایزه چراغ مفتخر است از مردی تقدیر کند که سال‌هاست عموم مردم را حیران شگفتی‌های طبیعت و حیات وحش سیاره زمین کرده است. دکتر اسماعیل کهرم، چهره برجسته و استثنایی در ترویج علم ایران است که با افتخار جایزه چراغ۹۸ به‌پاس یک عمر تلاش پیوسته، دقیق، فراگیر و مؤثر در راه ترویج علم به ایشان اهدا می‌شود.
در بخش «دانشگر مروج علم» هیأت داوران جایزه چراغ مراتب تقدیر و سپاس خود را تقدیم می‌کند به دانشگر گرانقدری که فراتر از فضای پژوهشی و دانشگاهی و درمانی، سال‌هاست عموم مردم را به شناخت بیشتر درباره مغز، علوم شناختی و عجایب این جهان ١٤٠٠گرمی دعوت کرده است. بسیار مفتخریم دکتر عبدالرحمن نجل رحیم را به‌عنوان برگزیده جایزه چراغ۹۸ در بخش دانشگر مروج علم معرفی کنیم. در بخش «مروج‌علم‌سال» هیأت داوران جایزه چراغ، با دشواری و بحث فراوان روبه‌رو بود. انتخاب یک برگزیده از میان تعداد قابل توجهی از فعالان ترویج علم جدا سخت است. 
در نهایت هیأت داوران با بهترین آرزوها جایزه «مروج علم سال» را به جناب آقای محمد علیزاده تقدیم می‌کند. مردی سختکوش که سال‌هاست با برگزاری نمایش‌های علم در گوشه و کنار ایران تصویری متفاوت، جذاب و شوق‌انگیز از فیزیک را تقدیم مردم کرده است. در هفتمین روز زمستان در میهمانی شب چراغ جوایز، تقدیم برگزیدگان خواهد‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید