• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90883
+
-

منع ادامه تحصیل 134دانشجو به‌علت صندلی‌فروشی


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده، ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حدنصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.
کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با پیگیری‌های مستمر وزارت بهداشت کسانی که با استفاه از رانت و به انحای مختلف به‌صورت غیرقانونی و با نداشتن حد نصاب لازم روی صندلی‌های رشته‌های گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نشسته بودند، عملا از ادامه تحصیل در این رشته‌ها منع شدند. 
وی ادامه داد: با استناد به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، بیش از ۱۳۴ دانشجو که تحت عناوین مختلف ازجمله فرزند هیأت علمی و... بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند از ادامه تحصیل منع شدند. 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تأکید کرد: رفتارهایی از این دست بدون شک موجب احساس بی‌عدالتی، تبعیض، یأس و ناامیدی در میان خیل جوانان و دانشجویان این کشور می‌شود و قطعا مقابله با این رفتارها می‌تواند منجر به تقویت حس قانون‌گرایی، رفع تبعیض و ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت تأکید دارد که با تمام افرادی که در این مسیر تخلف کرده‌اند، از مسیر و مجاری قانونی مربوطه و مطابق مقررات باید برخورد قانونی صورت گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید