• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90732
+
-

رکورد شکنی با سرقت 20میلیاردی

رکورد شکنی با سرقت 20میلیاردی


3سارق حرفه‌ای در مدت کوتاهی با دستبرد به 3خانه در پایتخت رکوردی عجیبی در سرقت رقم زدند. آنها در نخستین سرقت‌شان از یک خانه 20میلیارد تومان پول، طلا و اموال باارزش سرقت کردند.
به گزارش همشهری، 27خرداد امسال به مأموران پلیس تهران خبر رسید، دزدان به خانه‌ای در شمال تهران دستبرد زده و علاوه بر اموال باارزش خانه ازجمله فرش‌های نفیس و گران‌قیمت، گاوصندوقی را هم که داخلش پر از طلا، پول نقد و ارز بوده دزدیده‌اند. بررسی این سرقت از سوی تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد و کارآگاهان راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان در زمانی که صاحبخانه در خانه حضور نداشته با تخریب در ورودی وارد خانه شده و دست به سرقت 20میلیارد تومان پول، طلا و اموال با ارزش زده و گریخته‌اند. در ادامه و با بررسی دوربین‌های مداربسته در حوالی محل سرقت، سرنخ‌هایی از سارقان به‌دست آمد و مشخص شد که سرقت توسط سرنشینان یک خودروی پرشیا صورت گرفته است. با بررسی پلاک خودرو، کارآگاهان موفق شدند  ما‌لک آن را که مردی به نام صمد بود، شناسایی کنند و در ادامه معلوم شد که این مرد 37ساله مجرمی سابقه‌دار است و پیش از این نیز به جرم سرقت از منازل دستگیر شده و به زندان افتاده است. بنابراین دستور بازداشت این مرد صادر شد اما ردی از او وجود نداشت. با این حال تحقیقات تکمیلی کارآگاهان نشان می‌داد که صمد از برادرزاده‌اش به نام یاسر در این سرقت کمک گرفته‌ است. هنوز تحقیقات برای دستگیری این دو متهم ادامه داشت که مأموران متوجه شدند آنها با همین شگرد به 2خانه دیگر نیز دستبرد زده و میلیاردها تومان پول و طلا و اموال باازرش سرقت کرده‌اند.
در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه صمد و برادرزاده‌اش را حوالی خیابان دماوند شناسایی کنند و 23آذرماه، تیم عملیاتی پلیس راهی این محل شد و در یک عملیات ضربتی موفق شد هر دو متهم را دستگیر کند. در بازرسی از این مخفیگاه چند تخته فرش و تابلو فرش نفیس و تعدادی لوازم مسروقه کشف شد و هر دو متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند.
سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم آگاهی با بیان این خبر گفت: صمد در بازجویی‌‌ها اعتراف کرد که در سال 94به جرم سرقت روانه زندان شده و در آنجا با شخصی به نام مجتبی آشنا شده و پس از آزادی از زندان، با او قرار گذاشته که از خانه‌های شمال تهران سرقت کنند. آنها به‌دلیل اینکه نیاز به یک همدست داشتند و از طرفی به‌دنبال اطلاعاتی درباره خانه‌ها و وضعیت مالی صاحبخانه‌ها بودند، سراغ یاسر برادرزاده صمد رفتند؛ چرا که وی نظافتچی بود و در خانه‌های شمال تهران کار می‌کرد و اطلاعات خوبی درباره خانه‌هایی که می‌شد با سرقت از آنجا به ثروت میلیاردی رسید، داشت. وی ادامه داد: به این ترتیب باند سرقت تشکیل شد و یاسر به‌عنوان راننده، صمد و مجتبی را به محل سرقت ‌برد و آنها نیز با تبحری که داشتند در خانه را تخریب کردند و دست به سرقت اموال زدند. به گفته سرهنگ چهری، با دستگیری 2سارق، متهم سوم پرونده نیز دستگیر شد. اعضای این باند تا‌کنون به سرقت از 3خانه اعتراف کرده‌اند که ارزش اموال دزدیده شده توسط آنها 34میلیارد تومان برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید