• دو شنبه 8 بهمن 1403
  • الإثْنَيْن 27 رجب 1446
  • 2025 Jan 27
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90718
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERlz4
+
-

مشکلات اقتصادی، بستر رخدادهای آبان

شهردار تهران: ارزبری هر واگن مترو، یک میلیون یورو است و نیاز به ۲هزار واگن داریم

درشهر
مشکلات اقتصادی، بستر رخدادهای آبان


 شهردار تهران بستر اصلی شکل‌گیری رخدادهای آبان‌ماه را فقر و مشکلات اقتصادی دانست و گفت: از شهرداران مناطقی که محلاتشان از نظر اقتصادی آسیب‌پذیرتر است، می‌خواهم به اهمیت اقدامات التیام‌بخش آگاه باشند و این قبیل فعالیت‌ها را مدنظر قرار دهند.
به گزارش همشهری، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق 22گانه با تشکر از افرادی که در این شرایط سخت مسئولیت پذیرفتند، ضمن اشاره به استعفای محسن پورسیدآقایی، گفت: از معاون پیشین حمل‌ونقل تشکر می‌کنم که صادقانه به شهر تهران خدمت کردند. از آقای سنندجی، مدیرعامل پیشین شرکت واحد نیز تقدیر و بر تلاش و خدمت صادقانه ایشان تأکید می‌کنم؛ چراکه شرکت اتوبوسرانی همیشه با بسیاری از مشکلات و کمبودها مواجه بوده است و ایشان در این حوزه زحمات زیادی کشیدند.
او در ادامه به گزارش ارائه‌شده توسط معاون امور مالی و اقتصادی درباره عملکرد درآمدی و تحقق بودجه سازمان‌ها و مناطق مختلف اشاره و عنوان کرد: موضوع درآمد از موضوعات دائمی ماست و انتظار می‌رود که شهرداران با وجود شرایط کشور مسیر اصلی را فراموش نکنند و به یاد داشته باشند که ما یک سازمان درآمد- هزینه‌ هستیم و نباید بگذاریم در این سیکل وقفه‌ای ایجاد شود.
شهردار تهران پس از تأکید بر تأثیر مثبت تصویب لایحه منابع مالی پایدار در مجلس بر روند خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی، به موضوع مناسب‌سازی شهر اشاره و تأکید کرد: مسئولیت مناسب‌سازی‌ در شهر با ماست و باید آن را جدی بگیریم. هم‌اکنون امکانات و آگاهی لازم برای رعایت الزامات مناسب‌سازی را داریم و باید این موضوع را در چک‌لیست‌هایی که به پیمانکاران می‌دهیم، همواره مدنظر قرار دهیم.
شهردار تهران در سخنان جداگانه‌ای با بیان اینکه نیاز به ۲هزار واگن برای کاهش سرفاصله حرکت قطارهای شهری داریم، گفت: ارزبری هر واگن مترو متفاوت و بین یک تا ۱.۱ میلیون یوروست.
حناچی درباره ارزبری هر واگن مترو، اظهارکرد: در هر ‌ماه می‌توانیم یک ایستگاه از خطوط موجود و در حال ساخت متروی تهران را افتتاح کنیم و زیرساخت‌های آن آماده است؛ اما برای آنکه بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های موجود را کاهش و به 5/2دقیقه برسانیم، نیاز به ۲هزار واگن جدید داریم.
او با بیان اینکه دوسوم واگن‌های مترو در داخل کشور تولید شده و یک‌سوم دیگر نیز وارد می‌شود، بیان کرد: ارزبری هر واگن متفاوت است. ارزبری واگن‌های اروپایی 1/1میلیون یورو و ارزبری واگن‌های چینی کمتر از یک میلیون یوروست. با این حال در شهر تهران تلاش کرده‌ایم تا با انتشار اوراق، کمبودهای موجود را تا حدودی جبران کنیم، ولی همزمان هم قصد داریم برنامه‌هایی را با بخش خصوصی جلو ببریم.


موضوع درآمد از موضوعات دائمی ماست و انتظار می‌رود که شهرداران با وجود شرایط کشور، مسیر اصلی را فراموش نکنند و به یاد داشته باشند که ما یک سازمان درآمد- هزینه‌ هستیم

این خبر را به اشتراک بگذارید