• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 28 آذر 1398
کد مطلب : 90710
+
-

روی خط انتخابات


پایداری‌ها اهل تفکر نیستند



عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با اشاره به ثبت نام تعدادی از مدیران و وزیران دولت احمدی‌نژاد برای نامزدی در انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفته که این افراد هیچ‌یک نماینده جریان آقای احمدی‌نژاد نیستند چراکه او از قانون عبور کرده است. سلیمی‌نمین گفته که احمدی‌نژاد تمام‌شده است و تفکرات او حامیان زیادی ندارد، افرادی که اهل تفکر باشند و مبانی فکری داشته باشند از وی حمایتی نمی‌کنند. وی با اشاره به جبهه پایداری به‌عنوان یکی از گروه‌های حامی احمدی‌نژاد، گفت: «پایداری‌ها خیلی اهل تفکر نیستند.» سلیمی‌نمین درباره ریاست مجلس هم گفته میرسلیم در جایگاه ریاست مجلس نیست و شانس اصلی ریاست مجلس را قالیباف دارد.


امکان کاندیداتوری بخشداران زمان شاه



محمد بهادری‌جهرمی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشکده شورای نگهبان درباره نقش شورای نگهبان در رد یا تأیید مصوبات مجلس به خبرآنلاین گفت: مثلاً مجلس تصویب کرده هرکس که در زمان شاه دهیار بوده یا بخشدار و... حق ندارد نامزد مجلس شود اما شورای نگهبان درهمان اوایل انقلاب گفته است چه‌کسی می‌گوید که دهیار زمان شاه حق ندارد نامزد مجلس شود؟ اگر کسی به ظلم کمک کرده باشد و به رژیم نامشروع کمک کرده باشد او را می‌توانیم در قانون منع کنیم ولی اینکه کسی صرفاً یک عنوان شغلی در زمان شاه داشته چرا نمی‌تواند نامزد بشود؟


جلسه مصباح و پایداری‌ها با شاجا




سخنگوی شورای ائتلاف جریان اصولگرا(شاجا) از جلسه مشترک نمایندگان این شورا با آیت‌الله مصباح یزدی و بزرگان جبهه پایداری خبر داد و گفت: این جلسه «بیشتر رویکرد همگرایی داشت‌ و افرادی نیز واسطه شدند تا این ارتباط را نزدیک کنند؛ لذا امیدوار هستیم که این اتفاق مبارک، یعنی رسیدن به لیست مشترک رخ دهد.» به گزارش مهر، محسن پیرهادی گفت: «در جدیدترین مذاکرات قرار شد که روند جلسات مشترک پس از ثبت‌نام‌ها نیز ادامه داشته باشد و تاکنون نیز جلسات خوبی داشته‌ایم.» طیف پایداری یکی از گروه‌های واگرا در جریان اصولگراست که در دوره‌های گذشته انتخابات، تلاش‌های این جریان برای ائتلاف و وحدت با این گروه بی‌نتیجه بوده است.


زاکانی: مگر می‌شود تأیید نشوم؟!



علیرضا زاکانی از چهره‌های اصولگرا و نماینده سابق مجلس در پاسخ به سؤال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اعلام نتایج بررسی‌ صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت‌های اجرایی، آیا شما تأیید صلاحیت شده‌اید؟ گفت: مگر می‌شود تأیید صلاحیت نشویم؟ زاکانی گفته که «من حتما تأیید می‌شوم. مگر می‌شود نشوم؟» وی همچنین گفته که «آرزو به دل یک عده می‌ماند که ما تأیید صلاحیت نشویم.» زاکانی پیش از این برای نامزدی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده بود که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان رد شد. اطمینان خاطر زاکانی از تأیید صلاحیت خود در حالی است که بنابر اعلام وزارت کشور و فرمانداری‌ها، اسامی تعدادی از داوطلبان اصلاح‌طلب در میان ردصلاحیت شده‌ها قرار دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید