• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90611
+
-

با مردم

با مردم








انتقال آب راه مقابله با کم‌آبی نیست
هزینه جاری (بدون هزینه ساخت و اجرا) و تولید گاز CO2 ناشی از انتقال آب دریای مازندران به سمنان با فرض، انتقال 200میلیون مترمکعب آب در سال، بیشترین ارتفاع مسیر از سطح دریا 2هزارمتر، انتقال در 200روز در سال و هر روز 10ساعت، دست‌کم در بهترین حالت به نتایج زیر منجر می‌شود:
۱- توان الکتریکی: 2هزارمگاوات که نزدیک به 4درصد کل تولید انرژی الکتریکی در ایران است.
۲- هزینه انتقال: برای یک مترمکعب در حدود 16هزارتومان و هزینه کل برابر 3200میلیارد تومان در سال، با نرخ سال1398، خواهد بود. (این بدون احتساب هزینه توزیع در استان است)
3-آلودگی زیست‌محیطی: 2میلیون تن گاز CO2 در سال 
درحالی‌که راه‌حل مشکل در استان‌های کم‌آب، کنترل جمعیت، آبخیزداری، ذخیره آب‌های فصلی و آبیاری بهینه است.
هادی، کارشناس آب از تهران

ساماندهی پسماند سراوان رشت چه شد
مشکل پسماند در سراوان رشت موضوعی است که در اثر غفلت مسئولان به بحران تبدیل شد و همچنان هست. هر شهردار و مسئولی هم می‌آید وعده برطرف کردن بحران را می‌دهد اما با وجود تخصیص اعتبار برای حل معضل هنوز خبری نیست و همچنان سراوان محل دپوی زباله‌های انبوه کلانشهر رشت است.
امیررضا عباس‌زاده از رشت

فایده کارت ایثارگری چیست
24‌ماه در خط مقدم بودم و با عوارضی چون کم‌شنوایی و دردهای شدید مفصلی اکنون به 60سالگی رسیده‌ام و تا امروز هیچ خاصیتی از این کارت ندیده‌ام. آیا مسئولی می‌تواند چند مورد از کاربردهای این کارت را شرح دهد؟
فرزاد برخ از تهران

اداره برق به داد شهرک ابریشم برسد
انتهای خیابان ابریشم در شهرک ابریشم حتی یک شعله روشنایی ندارد. بارها به اداره برق تلفن زده‌ایم و تقاضا کرده‌ایم با تامین روشنایی جلوی حوادث ناگوار این منطقه تاریک را بگیرند. لطفا صدای ما به گوش مسئولان برسد.
رمضانی از شهر قدس

معطلی مردم زاهدان در صف‌های کیلومتری کپسول گاز مایع
مردم زابل و زاهدان مجبورند گاهی تا 5 ساعت در صف دریافت کپسول گاز مایع بایستند و در نبود مدیریت صحیح دست آخر هم بدون گاز به منزل بازگردند یا از بازار آزاد گاز بخرند. درحالی‌که مردم ساعت‌ها در صف گاز معطل می‌شوند خودروی حامل کپسول‌ها، نصف گاز خود را در مرکز تخلیه کرده و باقی آن راهی بازار آزاد می‌شود و می‌توان ظرف 5دقیقه به قیمت 35هزار تومان یک کپسول گاز مایع از دورتا دور شهرهای زاهدان یا زابل تهیه کرد.
سعادتیان از زاهدان

نبود پله برقی در 20متری افسریه
از شهرداری منطقه15 توقع داریم برای عبور ساکنان شهرک مقابل 20متری افسریه و تردد مردم به بازار افسریه پل مکانیزه درنظر بگیرد. شهرداری منطقه15 در چند قدمی همین شهرک است.
سیدی از تهران

موتورسیکلت‌های برقی تولید و توزیع شوند
با توجه به حجم قابل توجه آلودگی هوا که توسط موتورسیکلت‌ها به‌خصوص در کلانشهرها ایجاد می‌شود مسئولان با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان به تولید و توزیع موتورسیکلت‌های برقی با قیمت مناسب بپردازند.
سلیمان بلغار از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید