• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90606
+
-

کلاهبردار اینستاگرامی در هواپیما گرفتار شد


مرد شیادی که با وعده فروش خودروهای لوکس در اینستاگرام دست به کلاهبرداری میلیونی زده بود هنگامی که قصد فرار داشت در هواپیما دستگیر شد.
به گزارش همشهری، سیزدهم شهریور امسال زنی به پلیس فتا تهران رفت و از مردی که در اینستاگرام از او 120میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود شکایت کرد. او گفت: اوایل امسال در اینستاگرام با فردی که مدعی بود فروشنده خودرو‌های لوکس خارجی است آشنا شدم. او می‌گفت که می‌تواند با گرفتن پلاک گذر موقت خودروهای گران قیمت به تهران بفرستد. او در ادامه عکس تعدادی از این خودروهای گران قیمت را با واتس‌آپ برایم فرستاد و بعد از چند مرتبه صحبت تلفنی برای خرید یک خودرو با او توافق کردم. شاکی در ادامه گفت: او از من 120میلیون تومان گرفت اما وعده و وعیدهایش 6‌ماه طول کشید تا اینکه به گمرک رفتم و فهمیدم اصلا چنین خودرویی در گمرک ثبت نشده است.
اظهارات شاکی در حالی بود که او اطلاعات دقیقی از مرد کلاهبردار نداشت. با وجود این گروهی از کارشناسان پلیس فتا شناسایی کلاهبردار ناشناس را در دستور کار قرار دادند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد این مرد در تهران زندگی می‌کند. درحالی‌که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت اطلاعات تازه‌تر نشان داد که متهم تحت تعقیب قصد دارد به‌زودی به یکی از استان‌های دیگر فرار کند. تجسس‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مأموران پی بردند متهم در فرودگاه مهرآباد است. گروهی از مأموران فورا خود را به آنجا رساندند و درحالی‌که متهم سوار هواپیما شده بود و قصد فرار داشت او را دستگیر کردند. متهم که تصورش را نمی‌کرد به این شکل، آن هم در هواپیما دستگیر شود وقتی به پلیس فتا منتقل شد اعتراف کرد که با ترفند فروش خودروهای لوکس در اینستاگرام 5نفر را فریب داده و 750میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت در این خصوص گفت: فضای مجازی برای افرادی که از سطح سواد رسانه‌ای کمتری برخوردارند، خطرناک است. کلاهبرداران با سوءاستفاده از بی‌اطلاعی کاربران و جلب اعتماد آنان با استفاده از روش‌هایی مختلف، ابتدا اعتماد طرف مقابل را جلب و سپس ازاو کلاهبرداری می‌کنند. براساس این گزارش هم‌اکنون تحقیقات از این متهم در پلیس فتای تهران ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید