• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب : 90530
+
-

اعتراض بازنشستگان حداقل‌بگیر به عدم‌دریافت حمایت معیشتی

اعتراض بازنشستگان حداقل‌بگیر به عدم‌دریافت حمایت معیشتی

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی از اعتراض درصد زیادی از بازنشستگان حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی نسبت به عدم‌دریافت حمایت معیشتی دولت خبر داد. 
علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با مهر درخصوص تخصیص بسته حمایت معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت بسیاری از بازنشستگان با مراجعه به دفاتر کانون اعتراض خود را نسبت به عدم‌دریافت بسته حمایتی اعلام کردند. وی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور ۲۲۰نفر از زنان بازنشسته برگزار شد که در این جلسه ۸۵درصد آنها که همگی حداقل‌بگیر نیز بودند اعلام کردند این معیشت حمایتی را دریافت نکرده‌اند. وی تأکید کرد: براساس صحبت‌هایی که با بازنشستگان انجام داده‌ایم و مراجعات روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰نفر به دفاتر کانون بازنشستگی، این افراد نسبت به عدم‌دریافت بسته حمایتی اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مسئولان شده‌اند. رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی تأکید کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه ۶۰درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر و ۱۰درصد نیز کمتر از حداقل حقوق مصوب ماهانه مستمری دریافت می‌کنند نسبت به تخصیص حمایت معیشتی اقدام و اسامی دریافت‌کنندگان را اعلام کنند. 
دهقان‌کیا همچنین درخصوص مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری گفت: متوسط حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 2میلیون و ۲۰۰هزار تومان، بازنشستگان کشوری ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان و بازنشستگان لشکری ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است و بر این اساس مشاهده می‌شود که بازنشستگان تأمین اجتماعی از همه گروه‌های دیگر حقوق کمتری دریافت می‌کنند. این درحالی است که درصد زیادی از آنان حمایت معیشتی دولت را نیز دریافت نکرده‌اند.
وی گفت: براساس اعلام مسئولان افزایش قیمت بنزین باعث تورم ۵درصدی خواهد بود و این ۵درصد درصورتی که درست باشد ماهانه ۱۱۰هزار تومان از حقوق بازنشستگان را می‌گیرد و قدرت خرید آنها را پایین می‌آورد. به گفته وی، تأثیر افزایش قیمت بنزین بر زندگی بازنشستگان بیش از سایر اقشار جامعه با توجه به مشکلاتشان مشاهده می‌شود، به‌همین دلیل امیدوارم مسئولان راهکارهایی برای جبران این موضوع درنظر بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید