• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 25 آذر 1398
کد مطلب : 90416
+
-

مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد روزنامه همشهری برگزار شد

همشهری صدای مردم است

خبر
همشهری صدای مردم است


مؤسسه رسانه‌ای همشهری روز گذشته بیست و هفتیمن سالگرد خود را در فضایی صمیمی و با حضور اعضای خانواده بزرگ این مجموعه جشن گرفت؛ مجموعه‌ای که قصد دارد بیش از هر زمان دیگری صدای مردم باشد و در جهت دیجیتال شدن گام بردارد. مدیرعامل‌همشهری در این مراسم با اشاره به اینکه همشهری روزهای سخت را با صبر و تلاش بسیار زیاد نیروهایش پشت سر گذاشته است، گفت: «چند ‌ماه پیش شرایط ما به شکلی بود که هر شب برای روزنامه فردا صبح کاغذ می‌خریدیم و حجم زیادی هم کاغذ امانت گرفته بودیم اما الان با کمک همه بچه‌های همشهری و همراهی‌های آنها و صبرشان ما کاغذ مورد نیاز مجموعه را خریداری کرده‌ایم و نگرانی برای تامین کاغذ نداریم.» سید‌ابوالحسن‌ریاضی با اشاره به اهمیت ورود قوی همشهری به فضای دیجیتال گفت: «روزهای سخت همشهری را سپری کرده‌ایم و اگر بتوانیم با کمک هم در جهت تغییر شیفت به فضای دیجیتال حرکت و این موضوع را درست مدیریت کنیم می‌توانیم بزرگ‌ترین مؤسسه رسانه‌ای خاورمیانه شویم. من معتقدم که بنیاد همشهری بسیار مستحکم و قوی است.»
در این مراسم مهران کرمی، مدیر مسئول روزنامه همشهری هم با اشاره به اینکه با ورود همشهری به عرصه مطبوعات ایران در بیست و هفت سال پیش سبک و سیاق جدیدی در فضای مطبوعات شکل گرفت و یک نگاه نو به پدیده‌های اجتماعی ایجاد شد، گفت: «همشهری مروج نگاهی شاد به زندگی اجتماعی و همینطور نخستین روزنامه‌ای بود که سبک زندگی شهری را در جامعه ترویج کرد. به اعتقاد من، مهم‌ترین دستاورد همشهری این بوده است که بیش از هر زمان دیگری به مطالبه‌های مردم و جامعه به‌ویژه جامعه شهری نزدیک شده است؛ نکته‌ای که به‌ویژه در هفته‌های اخیر در بازخوردهایی که درخصوص گزارش‌های میدانی و حضور در عرصه عمومی به‌صورت عملی دریافت کرده‌ایم دیده می‌شود و نشان می‌دهد که دستاورد مهمی بوده است.» 
او در ادامه با اشاره به تحول دیجیتال در روزنامه همشهری گفت: «تحول دیجیتال باید یک‌دهه پیش در همشهری رخ‌ می‌داد؛ هم به جهت تحول تکنولوژی، هم نیازهای جامعه و هم اقتضائات جدید ما باید به سمت رسانه‌ای شدن حرکت می‌کردیم، ولی حالا در این جهت قدم‌های مهمی برداشته‌ایم. هدف و شعار من زمانی که مسئولیت مدیرمسئولی مؤسسه همشهری را برعهده گرفتم این بود که مؤسسه همشهری به جای اینکه یک مؤسسه مطبوعاتی باشد باید یک مؤسسه رسانه‌ای باشد. طبیعتا ایجاد و تقویت تمام زیرمجموعه‌های رسانه‌ای که برای این مؤسسه مدنظر و نیاز بود را ما در این تحولات در دستور کار قرار دادیم که از آن جمله می‌توان به بخش‌های چندرسانه‌ای، فعالیت در شبکه‌های مجازی و اجتماعی، راه‌اندازی همشهری تی‌وی و فعال‌تر شدن در فضای آنلاین و سایبر اشاره کرد.»
همچنین در این مراسم، شهریار شمس مستوفی، سردبیر روزنامه همشهری هم با اشاره به تبدیل مؤسسه مطبوعاتی همشهری به مؤسسه رسانه‌ای همشهری، گفت: «برای رسیدن به این هدف در ماه‌های گذشته مجموعه اقداماتی را درنظر گرفتیم که شامل راه‌اندازی همشهریTV (تلویزیون همشهری)، رادیوی همشهری و تقویت همشهری آنلاین بود. همچنین در حوزه مکتوب هم تغییراتی صورت گرفت و سعی کردیم بیش از گذشته صدای مردم باشیم و حرف‌ها و دیدگاه‌های مردم را بیشتر در صفحات پوشش دهیم.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید