• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 25 آذر 1398
کد مطلب : 90408
+
-

قرعه‌کشی خیالی مجری قلابی رادیو

قرعه‌کشی خیالی مجری قلابی رادیو


جوان خوش‌صدا با شهروندان تماس می‌گرفت و وانمود می‌کرد که مجری رادیو جوان است و آنها در قرعه کشی برنده جایزه 5میلیونی شده‌اند. اما همه این کارها نقشه‌ای حساب شده برای خالی کردن حساب شهروندان بود.
به گزارش همشهری، روز 16مرداد امسال زنی به پلیس فتا رفت و مدعی شد فردی که خودش را مجری رادیو معرفی کرده به‌حساب بانکی‌اش دستبرد زده است. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: تماس گیرنده می‌گفت مجری برنامه رادیو جوان است و من در قرعه کشی برنده 5میلیون تومان هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌ام. او گفت اگر بخواهم می‌توانم به کربلا بروم یا اینکه هزینه سفر را دریافت کنم. من هم که فکر می‌کردم خوشبختی در خانه‌ام را زده گفتم که 5میلیون را دریافت می‌کنم.
این شاکی ادامه داد: فردی که تماس گرفته بود صدای خوبی داشت و طوری صحبت می‌کرد که فکرش را هم نمی‌کردم او یک کلاهبردار است. او شماره کارت بانکی‌ام را از من خواست تا 5میلیون تومان را به حسابم واریز کند و در ادامه گفت باید رمز دوم حسابم را هم به او بدهم اما چون رمز دوم کارتم فعال نبود او   توصیه کرد که جلو دستگاه خودپرداز بروم و رمز دوم کارتم را فعال کنم. وقتی جلو خودپرداز رفتم او همچنان به‌صورت تلفنی من را راهنمایی می‌کرد تا اینکه فهمیدم به جای واریز جایزه 5میلیون تومان به حسابم، 6میلیون و 500هزار تومان از حسابم برداشت شده است.
علاوه بر این شاکی، شاکیان دیگری نیز از سوی مجری قلابی سرکیسه شده بودند و بررسی‌ها حاکی از آن بود که این کلاهبردار ترفندهای دیگری نیز دارد. او گاهی از طعمه‌هایش می‌خواست برای واریز   هدیه، رمز دوم کارتشان را فعال و شماره آن را ارسال کنند. به محض اعلام رمز دوم کارت، متهم به‌صورت اینترنتی به‌حساب طعمه‌اش دستبرد می‌زد و همه موجودی‌اش را خالی می‌کرد.
  مأموران تحقیقات فنی را در دستور کار قرار دادند و توانستند مجری قلابی را شناسایی و دستگیر کنند. او که جوانی 23ساله است در جریان بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت که چرب زبانی‌هایش باعث می‌شد که طعمه هایش فریب خورده و به راحتی حرف‌هایش را باور کنند.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت در این‌باره گفت: برای انتقال وجه نیازی به رمز دوم نیست و درصورت برنده شدن فقط ارائه شماره کارت لازم است. وی ادامه داد: درصورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، به سایت صدا و سیما مراجعه کنند  یا با تماس تلفنی باروابط عمومی صدا و سیما از صحت و سقم موضوع مطلع شوند.
به گفته وی هم‌اکنون متهم به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 31تهران در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید