مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار با اشاره به راهاندازی میادین میوه و ترهبار در 30 استان کشور با استفاده از «تجربه موفق» تهران گفت: «این سازمان آمادگی دارد که تجربیات خود را در اختیار استانهای کشور قرار دهد.» به گزارش همشهری، سعید راد این مطلب را در پی بخشنامهای که خطاب به استانداران سراسر کشور صادر شده است، بیان کرد. در این بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خواستار استفاده از «تجارب موفق» میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در استانهای سرتاسر کشور شده است. در این بخشنامه، بهرهمندی از ظرفیتهای موجود و بهرهگیری از زیرساختهای تجاری، خصوصاً شبکههای توزیع کالا با اصل توجه به کوتاهشدن فاصله تولید تا مصرف و کاهش هزینههای مبادله به نفع مصرفکنندگان نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا ازجمله میادین میوه و ترهبار از برنامههای دولت اعلام شده که اثرات مثبتی در فرایند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف داشته است. بخشنامه مذکور با استناد به «تجربه موفق» میادین میوه و ترهبار شهر تهران، وجود چنین زیرساختهایی در مناطق مختلف کشور برای تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی را ضروری دانسته است.
سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز در این خصوص گفت: «این سازمان آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار استانهای سرتاسر کشور قرار دهد. اختلاف قیمت 40درصدی محصولات در میادین میوه و ترهبار نسبت به سطح شهر با حفظ کیفیت، نشاندهنده موفقیت این سازمان در کاهش فاصله بین تولید تا مصرف است.» به گفته او، براساس طرح «هر محله یک بازار» و طبق برنامهریزیهای انجام شده، به موازات تسری تجربه موفق سازمان مدیریت میادین در30 استان کشور، توسعه بازارهای میوه و ترهبار در محلههای پرجمعیت پایتخت که فاقد بازار هستند نیز ادامه دارد و تا پایان سالجاری، 10بازار جدید میوه و ترهبار در تهران ساخته میشود.
راهاندازی میادین ترهبار 30 استان با استفاده از تجربه تهران
در همینه زمینه :