• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9038
+
-

حیدریان: تجربه‌های جدید شرط ادامه حیات سینماست

محمدمهدی حیدریان، رئیس ســازمــان سینــمایــی در گفت‌وگویی با خبرگزاری خبرآنلاین درباره سینمای هنروتجربه و ضرورت و کارآمدی آن صحبت کرد.
حیدریان در بخشی از صحبت‌هایش درباره ماهیت سینمای هنر و تجربه گفت: «در بحث سینمای هنروتجربه ابتدا باید تعریفی درست و روشن از این حوزه ارائه دهیم تا بتوانیم برنامه‌هایی را که برای این بخش داریم درست طرح کنیم.
هنروتجربه حوزه‌ای است که ما با آن می‌توانیم سینما را تازه و به روز نگه داریم و  تجربیات جدید را که شرط ادامه حیات و تازگی سینماست به جهت دستیابی به بیان‌های متفاوت، متنوع و جدید برای موضوعاتی که هر روز جدیدتر می‌شوند، پشت سر بگذاریم. برای پرداختن به همه این موارد سینمای هنروتجربه از آنجایی‌که دست ما را برای رسیدن به هدف بازتر می‌گذارد بستر مناسب‌تری است که باید به درستی از آن استفاده شود. سینمای تجاری و بقیه‌ شاخه‌های سینمای ما باید از امکانات این بخش استفاده کند و این اتفاق هم می‌افتد؛ بنابراین نیاز به این بخش واضح است و حتما باید آن را تقویت کنیم.»
حیدریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:«سهم هنر و تجربه از نظر کمی در کل تولیدات ما حدود 10درصد است. این بخش برای اینکه بتواند اقتصاد سینمای ما را مختل نکند و بهره‌های کیفی‌اش را هم به سینما برساند باید در این حد نگه‌ داشته شود تا خوب دیده شود. اما سینمای هنر و تجربه در داخل خودش نیاز به فعالیت بیش از این دارد. به‌نظر من هم‌اکنون حق مطلب در این حوزه آنطور که باید و شایسته است ادا نمی‌شود. ما نباید هنر و تجربه را ترویج کمی کنیم، باید به آن عمق ببخشیم و کیفی‌ترش کنیم. هنروتجربه فقط نمایش فیلم نیست، این حوزه مانند یک مراسم بزرگ است که این امکان را فراهم می‌کند تا کسانی را که بالقوه می‌توانند صاحب ایده باشند به فعلیت برساند. این موضوع در کنار برگزاری میزگردها و تماشای آثار دیگران که در این حوزه هستند و در دنیا این تجربه‌ها را پشت سرگذاشته‌اند، به‌دست می‌آید. ما نیز باید در سینمای هنر و تجربه از این امکان استفاده کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید