• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9032
+
-

زلزله 5/4 ریشتری کهنوج را لرزاند

داخلی
زلزله 5/4 ریشتری کهنوج را لرزاند

کرمان همچنان روی خط زلزله است و روز گذشته زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.4ریشتر مردم شهر کهنوج و روستاهای اطراف آن را به وحشت انداخت.
این زمین‌لرزه حدود ساعت18:16 و در عمق 28کیلومتری زمین در حوالی کهنوج رخ داد و در دیگر شهرها و حتی در بخشی از استان هرمزگان نیز احساس شد. شدت زلزله به حدی بود که باعث ترک‌خوردن دیوار بعضی از خانه‌ها شد و مردم وحشت‌زده را به خیابان‌ها کشاند.
کیوان نارویی یکی از اهالی کهنوج است که در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: ما در آپارتمانی 4طبقه زندگی می‌کنیم و وقتی زلزله رخ‌داد، گلدان‌ها و لوسترها شروع به لرزیدن کردند. شدت زمین‌لرزه زیاد بود طوری که وقتی تصمیم به خروج از خانه گرفتم تا زمانی که به مقابل در ساختمان رسیدم زمین همچنان می‌لرزید. او ادامه می‌دهد: در شهر کهنوج خانه‌های فرسوده زیاد است و زلزله باعث شد که دیوار و سقف برخی خانه‌ها ترک بردارد. همه مردم وحشتزده به خیابان‌ها ریختند و چند دقیقه بعد 2 پس‌لرزه نسبتا شدید رخ داد که خوشبختانه تلفاتی نداشت.
به گفته کیوان نارویی، پس از زلزله بم بسیاری از مردم که در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند در حیاط خانه‌شان کپر برپا کرده‌اند تا درصورت وقوع زمین‌لرزه شب را در کپرها سر کنند. او می‌گوید: حدود یک ساعت پس از زلزله بیشتر مردم به خانه‌هایشان برگشتند و با توجه به هوای نسبتا خوب شهر، اگر خطری وجود داشته باشد می‌شود شب را در خارج از خانه‌ها گذراند.
او ادامه می‌دهد: در اطراف کهنوج روستاهای زیادی است که امیدوارم به ساکنان آنها صدمه‌ای نرسیده باشد. در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: زمین‌لرزه کهنوج خسارت جانی نداشت و تیم‌های هلال احمر در منطقه حضور دارند. به گفته وی ستاد بحران در فرمانداری کهنوج تشکیل و تیم‌های ارزیاب و امدادرسانی راهی روستاها شده‌‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :