• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89913
+
-

آب و بنزین در اگزوز خودرو


  خروج آب از اگزوز خودرو در فصول سرد سال پدیده‌ای است که می‌تواند منشأ تشخیص و رفع برخی عیوب باشد. در اغلب موارد به همراه آب از لوله اگزوز، دود سفید رنگی خارج می‌شود که این مسئله به شما کمک می‌کند تا مشکل را راحت‌تر تشخیص داده و نسبت به تعمیر خودرو اقدام کنید. بیشتر اوقات خروج دود سفید از لوله اگزوز نشانه آب چگالش شده طی روزهای سرد در سیستم اگزوز خودرو است.
  در اغلب موارد دود سفید شبیه بخار از اگزوز خودرو به راحتی با چند دقیقه درجا کار کردن موتور به‌تدریج بدون رنگ می‌شود اما درصورتی که حجم این دود بالا باشد، می‌تواند یکی از نشانه‌های مشکل اساسی در موتور خودرو مانند سوختگی واشر سرسیلندر یا آسیب به محفظه سرسیلندر باشد که نشتی آب به این محفظه و مخلوط شدن هوا و سوخت موجب خروج دود سفید و قطرات آب از اگزوز ‌می‌شود.
   توجه داشته باشید که اگر از اگزوز خودروی شما بنزین خارج شود نیز احتمالا متوجه خروج دود سیاه می‌شوید که نشانه ناقص سوختن بنزین در محفظه احتراق خودرو است. این اتفاق ناشی از وجود سوخت اضافی در محفظه‌ای است که سوخت و هوا را با هم مخلوط کرده و می‌تواند ناشی از خرابی برخی قسمت‌‌های موتور خودرو نیز باشد.
   در بیشتر مواقع این مسئله مشکلی جدی نیست و ناشی از کثیف‌بودن و تعویض‌نشدن بموقع فیلتر هواست که می‌توان با تعویض آن در کمتر از یک دقیقه مشکل را حل کرد اما درصورتی که با انجام این کار مشکل حل نشد، باید به‌دنبال مشکلات جدی‌تر مانند نشتی انژکتور سوخت و رگلاتور، تنظیم‌کننده سوخت، مسدود شدن خط بازگشت سوخت و... باشید.
   برای رفع نگرانی خروج آب یا بنزین از اگزوز خودرو، معاینه فنی خودرو توسط مکانیک حرفه‌ای ضروری است؛ چرا که درصورتی که به آن اهمیت داده نشود، منشأ ایجاد مشکلات بزرگ‌تری برای خودرو خواهد بود که تعمیر آن هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید