• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89866
+
-

ریل‌گذاری 2ساله برای برنامه فرهنگی مدیریت شهری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا از استخراج و ابلاغ برنامه‌های فرهنگی شهرداری از بین پیشنهاد‌های سازمان فرهنگی و هنری خبر داد

ریل‌گذاری 2ساله برای برنامه فرهنگی مدیریت شهری

 کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، دیروز میزبان حجت‌الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران بود. در این جلسه که 2دستور ویژه داشت، نخست حجت‌الاسلام امرودی گزارشی را از وضعیت موجود سازمان متبوعش ارائه کرد و سپس به تشریح سرفصل برنامه‌‌های سال آینده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پرداخت.

حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این‌باره به همشهری گفت: «پس از سخنان حجت‌الاسلام امرودی، هر یک از اعضای کمیسیون نظراتی را درباره برنامه‌های این سازمان داشتند. با توجه به اینکه برنامه‌ها گستره وسیعی را شامل می‌شد، درنهایت کمیسیون‌ تصمیم گرفت که در یک جلسه جداگانه، پیشنهادهای سازمان فرهنگی و هنری را به بحث و بررسی بگذارد و از بین موارد پیشنهاد‌شده، برنامه‌هایی را که بناست مدیریت شهری در 2سال آینده پیگیری کند، براساس اولویت‌های شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی استخراج و نظر کمیسیون را برای اجرا به سازمان فرهنگی و هنری ابلاغ کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوای شهر تهران همچنین گفت: «بنا بود درباره مصوبه‌ای که ستاد شورایاری‌ها داشته و همینطور اتفاقاتی که در سراهای محله درحال وقوع است، صحبت کنیم. بر همین اساس، ابتدا معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس ستاد راهبری مدیریت محله گزارشی را در این‌باره ارائه کرد. آقای جوادی یگانه در این گزارش اشاره‌ای داشت به اتفاقاتی که پس از انتخابات شورایاری‌ها رقم خورده و پیش‌نویسی که معاونت برای چگونگی اداره محلات تهیه کرده بود.
نظری اضافه کرد: «پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون هر یک ‌‌نظرات خود را اعلام کردند. ازجمله اینکه در شکل تصویب این مصوبه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها تشکیک وجود داشت؛ تشکیک از این منظر که آیا اساسا این اختیار به این ستاد تفویض شده یا خیر. به این ترتیب، نظر اکثریت اعضا بر این بود که موضوع در کمیسیون به‌عنوان نهاد بالادستی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها مطرح شود و خروجی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به‌عنوان نقشه راه برای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: «البته در مورد اساس تشکیک هم بنا شد در کنار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نظر کمیسیون حقوقی و نظارت هم اخذ شود که اگر زمانی یکی از نهادهای مصوب شورا توسط خود شورا منحل شود، اختیاراتش به چه شکل به اجرا گذاشته خواهد شد. البته اصولا وقتی شورا نهادی را تشکیل می‌دهد و خودش هم آن را منحل می‌کند، مفهومش این است که این اختیارات به‌خود شورا برگشت داده شده است؛ اما به هر حال در نهایت قرار شد نظر کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر هم در این‌باره اخذ شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید