• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89813
+
-

هشدار درخصوص برتری فنی ارتش آمریکا

هشدار درخصوص برتری فنی ارتش آمریکا


جف بزوز، مدیر آمازون در جمع فرماندهان نظامی آمریکا درباره از دست رفتن برتری فنی ارتش این کشور هشدار داد. به گزارش فایننشیال تایمز، بزوز در سخنانی در مجمع ملی دفاعی ریگان که سالانه فرماندهان و پیمانکاران نظامی و دفاعی آمریکا در آن جمع می‌شوند، گفت: تلاش چین در زمینه پیشرفت‌های فناوری، جایگاه برتر آمریکا در این زمینه را تهدید می‌کند و می‌تواند برتری نظامی واشنگتن را به خطر بیندازد. 
او در این نشست خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: آیا واقعا می‌خواهید روزی برسد که با کسی بجنگید که به اندازه شما تواناست؟ این یک رقابت ورزشی نیست و دلیلی ندارد منصفانه با آن مبارزه کنید.
بزوز به فضا به‌عنوان یکی از حوزه‌هایی اشاره کرد که رهبری و برتری آمریکا در آن با تردید روبه‌رو شده‌است. او گفت که برتری آمریکا در فضا، یک امتیاز بود اما این وضعیت به سرعت در حال تغییر است. شرکت آمازون به مدیریت بزوز، سالانه یک میلیارد دلار در طرح Blue Origin که یک پروژه شخصی فضایی‌است، سرمایه‌گذاری می‌کند. 
هدف این پروژه، فروش سرویس‌های لانچر به وزارت دفاع آمریکاست. بزوز بر ضرورت سرمایه‌گذاری غول‌های حوزه فناوری در بخش دفاعی و نظامی آمریکا تأکید کرد و گفت که می‌داند برخی کارکنان این شرکت‌ها چه احساسی در این زمینه دارند، اما نباید حقایق جهان را نادیده گرفت. اشاره او به اعتراض کارکنان شرکت گوگل به مشارکت این شرکت در بخش‌های نظامی و دفاعی بود که این مشارکت را متوقف کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید