• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89696
+
-

ربودن 2زن و یک کودک برای سرقت خودرو

ربودن 2زن و یک کودک برای سرقت خودرو


سارقان با دیدن سوئیچ روی خودروی206، با قمه شیشه‌های ماشین را شکستند و خودرو را به همراه سرنشینان دزدیدند.
به گزارش همشهری، ساعت 10صبح جمعه 2 دزد سابقه‌دار در حال پرسه‌زنی حوالی خیابان پیروزی بودند که چشمشان به یک خودروی 206 صندوقدار افتاد. خودرو روشن و سوئیچ روی آن بود. این درحالی بود که 2 زن و یک دختر پنج‌ساله داخل ماشین نشسته بودند. دزدان با قمه به سمت ماشین هجوم برده و شیشه‌ها را شکستند و پس از آن سوار ماشین شده و آن را با 3سرنشین ربودند.
شاهدان با دیدن این صحنه هولناک با پلیس تماس گرفتند و مأموران کلانتری110 شهدا در محل حضور یافتند. مرد جوانی که صاحب ماشین بود، گفت: من، دخترم، همسرم و مادر و خواهر همسرم در خودرو بودیم، مادر همسرم عمل آنژیو قلب انجام داده و ساعتی قبل او را از بیمارستان بوعلی ترخیص کردیم. بعد از آن برای گرفتن جواب سونوگرافی همسرم به خیابان پیروزی رفتیم. درحالی‌که سوئیچ روی خودرو و شیشه‌ها بالا بود از ماشین پیاده شدم. همسرم هم همراهم آمد اما مادرزن، خواهرزن و دخترم داخل ماشین ماندند که پس از رفتن ما این حادثه رخ داد و دزدان اعضای خانواده ما را ربودند.
در نخستین اقدام شماره پلاک خودرو در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت و مأموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

رهایی گروگان‌ها 
دقایقی از این ماجرا گذشته بود که خودروهایی که از خیابانی در شرق تهران عبور می‌کردند چشمشان به‌خودروی 206 صندوقداری افتاد که به‌صورت مارپیچ حرکت می‌کرد و به‌نظرمی رسید راننده با سرنشینان ماشین درگیر شده‌ است.
این خودرو، همانی بود که دقایقی قبل‌تر دزدان قمه به‌دست آن را به همراه سرنشینانش سرقت کرده بودند. شاهدان با دیدن این صحنه به تعقیب خودرو پرداختند و تلاش کردند آن را متوقف کنند، اما راننده 206 حاضر به توقف نبود و با سرعت زیاد چند خودرو را تخریب کرد و یک موتورسیکلت را هم زیر گرفت.
رانندگانی که این خودرو را تعقیب می‌کردند همچنان شاهد جدال راننده با سرنشینان بودند. در همین هنگام راننده توقف کرد و سرنشینان خودرو را که 2 زن و یک کودک بودند در خیابان عارف شمالی به بیرون پرتاب کرد و پس از آن به مسیر خود در بزرگراه امام علی ادامه داد که با گشت موتوری پلیس مواجه شد. او با کوبیدن خودرو به مأموران و مجروح کردن آنها به فرار خود ادامه داد. اما در مسیر فرار، مأموران گشت بازرسی پلیس پایتخت متوجه این خودرو شدند و به تعقیب آن پرداختند. سرانجام بعد از چند دقیقه، خودروی206 پس از تصادف با یک نیسان متوقف شد و یکی از سارقان دستگیر و دیگری موفق به فرار شد.
با دستگیری یکی از سارقان، پرونده در اختیار قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت. متهم 20ساله در بازجویی‌ها به سرقت اقرار کرد و مشخص شد که سابقه‌دار است. او گفت: چند روز پیش به همراه یکی از دوستانم از شهرستان به تهران آمدیم و در جست‌وجوی کار بودیم، اما نتوانستیم کار مناسبی پیدا کنیم و تصمیم به دزدی گرفتیم. وی ادامه داد: صبح روز حادثه وقتی چشممان به‌خودرویی افتاد که سوئیچ روی آن بود تصمیم به سرقت آن گرفتیم اما فکر نمی‌کردیم اتهام آدم‌ربایی به گردن ما بیفتد. این متهم با قرار قانونی بازداشت شده و تحقیقات برای دستگیری همدست فراری‌اش ادامه دارد. این در حالی است که در این حادثه 2 مأمور پلیس و یک شهروند زخمی شدند و متهمان به 6دستگاه خودروی عبوری آسیب رساندند.
همچنین در تحقیق از سرنشینان پژو۲۰۶، مشخص شد که متهمان هنگام فرار، گروگان‌ها را تهدید به مرگ کرده بودند، اما 2 زن که مادر و دختر بودند با مشت و لگد به جان 2 دزد 20ساله افتادند تا اینکه از دست آنها خلاص شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید