• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89610
+
-

حناچی: هدف، توسعه عادلانه حمل و نقل و دسترسی حداکثری مردم است

روزهای گذشته، خبری مبنی بر فروش صندلی اتوبوس‌ها در برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه درج شده‌بود. در واقع این خبر برداشتی نادرست از سخنان مسئولان شهری بود که پیشتر اعلام کرده‌بودند که قرار است برای مسیرهای خاص با درخواست مردم خطوط اتوبوس فعال شود.
شهردار تهران ضمن تکذیب فروش صندلی اتوبوس به همشهری گفت: شهرداری در شرایط فعلی معیشتی مردم، توان خود را مصروف تسهیل آمد و شد در توسعه عادلانه حمل‌ونقل عمومی و دسترسی حداکثری مردم به بازارهای محلی و حتی تلاش برای ساخت مسکن ارزان در بافت‌های فرسوده کرده است.

پیروز حناچی در ادامه افزود: در شرایطی که برخی شهروندان در اتوبوس‌های موجود جای خالی برای نشستن پیدا نمی‌کنند، طرح‌هایی که اخیرا بیان می‌شوند موضوعیت ندارند و تکذیب می‌شوند.
در همین زمینه الهام فخاری عضو شورای شهر تهران نیز در توییتی در واکنش به طرح ایده فروش رزرو صندلی اتوبوس نوشت: مطرح کردن خبر ایده یا طرح‌هایی که به حق همگان بر شهر مربوط است، بدون آنکه در شورا مطرح و تایید شده باشد، آن هم در این شرایط دشوار مردم، جای تأمل، برخورد و بازخواست فوری دارد. به گزارش همشهری، شکل‌گیری سامانه DRT که سامانه‌ای متکی بر تقاضای مردم برای ارائه اتوبوس و ایجاد خطوط موقت اتوبوسرانی است، موجب تلقی اشتباه از سوی برخی رسانه‌ها شده‌است. در واقع سامانه DRT به خطوط اتوبوسرانی گفته می‌شود که درصورت تقاضای مردم، در مسیری فعال می‌شود. روند اجرای این طرح، ارائه لایحه از سوی شهرداری به شورای شهر و تصویب آن در صحن شورای شهر است. با وجود آنکه هیچ لایحه‌ای به شورای شهر برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای در تهران ارائه نشده‌است، هرگونه راه‌اندازی چنین خطوطی امکان‌پذیر نیست.

 ایجاد خطوط اتوبوسرانی
یکی از ظرفیت‌هایی که سامانه ویژه درخواست مسافر در اتوبوسرانی دارد، امکان دریافت خدمات ترددی برای نقاطی است که تاکنون اتوبوس نداشته‌اند و با اعلام مسافران می‌توانند دارای خط ویژه اتوبوس شوند. شیوه اجرای این طرح منوط به‌کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق است؛آن‌هم در شرایطی که خطوط عادی اتوبوسرانی به‌صورت کامل در حال فعالیت باشد و با مشکل فرسودگی و ازدحام مسافر روبه‌رو
نباشد.
تهران هم‌اکنون 5900اتوبوس شهری دارد که باید 60درصد آن نوسازی شود و با ایده سامانه ویژه درخواست مسافر می‌توان برخی نقاط ضعف ناوگان موجود را پوشش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید