• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89604
+
-

اوج‌گیری ستاره بخت بایدن

رفتارهای هجومی بایدن و ستاد انتخاباتی او، با استقبال گسترده در فضای عمومی مواجه شده است

آمریکا
اوج‌گیری ستاره بخت بایدن


جو بایدن، یکی از نرمخوترین و به‌تعبیر جمهوریخواهان، بی‌حال‌ترین نامزدهای دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، در چند روز گذشته تغییر تاکتیک داده و نه‌تنها رویکردی هجومی و غیرمنتظره علیه دونالد ترامپ اتخاذ کرده، که به واسطه رفتار انفجاری‌اش، باعث جنبش و تحرکی بی‌نظیر در فضای مجازی شده است.
به‌گزارش رویترز، ستاد انتخاباتی بایدن، ‌ابتدا با انتشار یک ویدئو که در آن ترامپ به‌صورت بی‌رحمانه‌ای مسخره و تقبیح شده بود، سر‌و‌صدا کرد. دستمایه این فیلم تبلیغاتی، ویدئوی تکان‌دهنده دیگری است که در آن رهبران کانادا، بریتانیا و فرانسه ترامپ را مسخره می‌کنند و به او می‌خندند. دومین اقدام غیرمنتظره و روحیه‌بخش از سوی بایدن، تقابل پرحرارت او با یک رأی‌دهنده در آیواست که به‌سرعت در سراسر آمریکا دست به‌دست چرخید.
هم فیلم کوتاه تبلیغاتی تیم بایدن و هم ویدئوی مباحثه او با یک رأی‌دهنده، همچون انفجار بمب فضای مجازی را به هم ریخته است. بایدن و تیم او همیشه به این متهم می‌شدند که رأی‌دهندگان سنتی‌تر و مسن‌تر دمکرات را هدف اصلی خود قرار داده‌اند و فضای مجازی و مخاطبان جوان آن را به رقبایشان واگذار کرده‌اند.
علاوه بر اینها، جان کری یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای ارشد حزب دمکرات رسما اعلام کرده است که در انتخابات پیش‌رو از بایدن حمایت می‌کند.
نامزد 77ساله دمکرات‌ها در انتخابات درون‌حزبی، در تمامی نظرسنجی‌های ملی بالاتر از رقبای خود قرار دارد، با این حال، این چرخش تاکتیکی در ستاد او، برای ادامه موفق کار بسیار حیاتی به‌نظر می‌رسد.
معاون باراک اوباما در دولت پیشین آمریکا، به نرمخویی و آرامش مشهور است و ترامپ با کنایه ‌او را «جوی خواب‌آلود» می‌خواند. با این حال، او در یک میتینگ انتخاباتی در نیو‌همپشایر در آیوا، با عصبانیت به یک رأی‌دهنده که صحبت‌های چالش‌برانگیزی را مطرح کرده بود، پرید و او را مغلوب کرد. در این میتینگ، یک مرد سفیدپوست، بدون هیچ مدرکی بایدن را متهم کرد که از نفوذ خود استفاده کرده تا پسرش عضو هیأت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین شود. ترامپ با استناد به حضور هانتر بایدن در این شرکت، به همتای اوکراینی خود فشار آورده بود تا درباره فساد بایدن تحقیق کند. تا حالا هیچ مدرکی درباره فساد بایدن و پسر او رو نشده و کنگره به‌خاطر اینکه ترامپ کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات گره زده، می‌خواهد رئیس‌جمهور آمریکا را استیضاح کند. بایدن، در آیوا با عصبانیت خطاب به این مرد گفته است: «تو یک دروغگوی لعنتی هستی. هیچ‌کس چیزی درباره رفتارهای خلاف پسر من نگفته است.»
در فیلم ستاد بایدن هم، بعد از نمایش خنده‌های جاستین ترودو، بوریس جانسون و امانوئل مکرون، این پیام ارائه می‌شود که مردم آمریکا نباید رئیس‌جمهوری داشته باشند که رهبران متحدان آمریکا به او می‌خندند؛ «دنیا به ما می‌خندند. ما رهبری می‌خواهیم که دنیا به او احترام بگذارد.»
تحلیلگران و استراتژیست‌های دمکرات در توییتر از این فیلم به‌شدت تمجید کرده‌اند و آن را مؤثرترین کار ستاد او خوانده‌اند.
ستاد انتخاباتی ترامپ، هم به پاسخگویی بایدن به یک رأی‌دهنده و هم فیلم ستاد او واکنش نشان داده و رفتار بایدن را «آشفته و زننده» خوانده و فیلم تبلیغاتی را محکوم کرده است.
همه اینها، در شرایطی که کری هم حمایتش را از بایدن علنی کرده، باعث تقویت روحیه و جایگاه تیم او شده است. کری که در دولت اوباما وزیر امورخارجه بود، در بیانیه‌ای به تلاش‌های بایدن در مبارزه با داعش و حصول توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرده و گفته است: «دنیا به کسی نیاز دارد که بتواند وظیفه سخت سرهم‌کردن چیزهایی را که ترامپ نابوده کرده، از همان روز اول کارش شروع کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید