• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8927
+
-

آ. ث سنا

ورزشی‌ها در ایتالیا به امور سیاسی علاقه خاصی دارند و سیاسیون هم به امور ورزشی. همین رابطه دوطرفه گاه به‌سود ورزش بوده و بعضی وقت‌ها هم به ضررش. بزرگ‌ترین سیاستمدار عرصه ورزش ایتالیا، بی‌شک سیلویو برلوسکنی، مالک و رئیس پیشین باشگاه میلان و نخست وزیر سابق ایتالیا بوده است. حالا هم پدرخوانده از میلان بار دیگر وارد سیاست شده است و می‌خواهد بازهم در این عرصه هم خودنمایی کند.

کلودیو لوتیتو، رئیس باشگاه لاتزیو و آدریانو گالیانی، نایب رئیس پیشین میلان در انتخابات مجلس سنای ایتالیا رأی آورده‌اند و به‌زودی در این نهاد بزرگ حاضر خواهند شد. انتخابات مجلس سنا ایتالیا، یکشنبه در سرتاسر این کشور برگزار شد و لوتیتو از حزب فورتزا ایتالیا، متعلق به سیلویو برلوسکنی به نمایندگی از منطقه بنونتو رأی آورد. اما آدریانو گالیانی، ملقب به پدرخوانده که در دوران مدیریت برلوسکنی در میلان، نایب رئیس این باشگاه بود، یکی از کرسی‌های مجلس سنا ایتالیا را برای حزب فورتزا ایتالیا در منطقه لومباردیا تصاحب کرده است. گالیانی از ارکان اصلی موفقیت روسونری در سال‌های طلایی این باشگاه محسوب می‌شود. او که تا همین چند ماه پیش در میلان فعالیت می‌کرد، با استقرار کامل مالکان چینی، سمت خود در باشگاه را تحویل داد. شنیده شده بود که فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید، سخت به‌دنبال گالیانی بوده تا سمتی مهم و اجرایی را در این باشگاه اسپانیایی به او واگذار کند. بااین حال، نایب رئیس پیشین روسونری ترجیح داد در سیاست حضور داشته باشد و مجلس سنا را به سانتیاگوبرنابئو ترجیح داد. از سوی دیگر و در شرایطی که به‌نظر می‌رسد، لاتزیو روزهای بسیار خوبی را در فوتبال ایتالیا سپری می‌کند، کلودیو لوتیتو آرام و بسیار کم‌صدا وارد سنا خواهد شد تا حضورش در این عرصه، نوعی پشت‌گرمی برای باشگاه محسوب شود.

این درحالی است که پائولو بارلی، رئیس فدراسیون شنا ایتالیا، فلیس ماریانی برنده مدال طلای المپیک در رشته جودو و آندره‌آ مورا که در رشته قایقرانی فعالیت داشته است، توانسته‌اند آرای لازم برای ورود به مجلس سنا را به‌دست آورند.

اما عجیب‌ترین چهره و در واقع جالب‌ترین نامزد راه‌یافته به مجلس سنا، سالواتوره کایاتو، رئیس باشگاه پوتنتزا کالچو است؛ تیمی که در رقابت‌های دسته چهارم بازی می‌کند. کیاتو متهم به پول‌شویی بود و از حزب موویمنتو پنج استله هم به‌همین دلیل اخراج شد. بااین حال او با رأی نسبتا خوبی توانست به مجلس سنا راه پیدا کند که تعجب بسیاری را در این خصوص به‌همراه داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :