• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8926
+
-

بازگشت ناشناس‌ترین طلایی المپیک لندن

عنایت حسینیان
مدال نگرفتن در المپیک لندن برایش تلخ‌تر از مصدومیت در سال94 نبود. سعید محمدپور که رقابت‌های جهانی2015 را پیش‌رو داشت در رکوردگیری تیم‌ملی آسیب شدیدی دید و تا امسال از وزنه‌برداری دور بود. بااین حال دوران مصدومیت برای روزهای شیرینی هم داشت چرا که با مثبت شدن تست دوپینگ 4وزنه‌بردار اول المپیک سی‌ام دومینو وار بالا آمد و اکنون دارنده مدال طلای المپیک لندن است. محمدپور نزدیک 3سال از وزنه‌برداری دور بوده اما حالا سلامتش را به‌دست آورده و به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است. او در گفت‌و‌گو با همشهری‌ورزشی درباره روزهای مصدومیت، رسیدن به طلای المپیک و بازگشت به تمرین صحبت کرد‌ه‌است.

   3سال عجیب و غریب را پشت‌سر گذاشتید و حالا به تمرین برگشته‌اید. شرایط چطور است؟
مصدومیت سنگینی داشتم اما اکنون وضعیتم بهتر است. تحت نظر پزشک بودم و سلامتم را به‌دست آورده‌ام و پس از هماهنگی با کادرفنی به‌جمع ملی‌پوشان در اردو اضافه شدم. کمی نگران هستم اما مشکلی نیست و قطعا روز به روز با شرایط کنار خواهم آمد.

   روزهای مصدومیت قطعا سخت بوده اما در کنارش به مدال طلای المپیک هم رسیدید. این اتفاق‌ها چطور بود؟
قبل از رقابت‌های جهانی رکوردگیری داشتیم که وزنه روی دستم افتاد و مصدومیت سنگینی داشتم. در آن روزها توجه‌ها سمت دیگر بود و واقعا من شرایط سختی داشتم. آسیب شدیدی داشتم و دوری از وزنه‌برداری واقعا سخت بود. مسابقات جهانی، المپیک، قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های مختلفی را از دست می‌دادم. در همین روزها سخت‌گیری‌های فدراسیون جهانی بر مساله دوپینگ شروع شد. 4وزنه‌بردار اول المپیک لندن دوپینیگی بودند و مدال طلا نیز به من رسید.

   در آن روزهای سخت این موضوع کمک روحی خوبی کرد؟
بله قطعا. به هر حال اتفاق بسیار بزرگی بود. یک مدال طلای دیگر به کاروان ایران اضافه شده‌بود. همه آن 4نفر به ناحق وزنه زده ‌بودند که دستشان رو شد و من قهرمان آن رویداد بزرگ شدم. البته شاید برای برخی مهم نباشد اما قطعا یک مدال طلای دیگر به کاروان ایران اضافه شده و اهمیت زیادی دارد.

   حکم و مدال به‌دستت رسیده یا نه؟
نه هنوز این اتفاق نیفتاده. کسی هم به من جواب درست نمی‌دهد و تنها می‌گویند که پیگیری می‌کنند. هر سری قرار بوده IOC جلسه‌ای برگزار و اعلام کند اما این اتفاق نیفتاده‌است. آنها که پیگیری نمی‌کنند و به نظرم باید مسئولان داخلی به‌دنبال ماجرا باشند چرا که یک مدال طلای المپیک است و اهمیت زیادی دارد. قطعا هر کشور دیگری بود تا امروز ماجرا را تمام کرده بود.
 
  پاداش طلای المپیک لندن هم باید به شما پرداخت شود.
بله اما هنوز این اتفاق هم نیفتاده‌است. شاید هم چون باید این پاداش پرداخت شود کسی به دنبال حکم و مدال قهرمانی من در المپیک نیست. به هر حال این موضوع اتفاق افتاده و آن مدال طلا برای ورزش کشور است و تفاوتی با مدال‌های دیگر ندارد. قطعا دریافت آن بر روی سکو و بلافاصله بعد از مسابقه جذابیت بیشتری دارد اما ارزش و اعتبارش کمتر از مدال‌های دیگر نیست.
  
روزهای تلخ و شیرین تمام شده. به نظرتان می‌توانید در رویدادهای مهم سال آینده تیم‌ملی حضور داشته باشید؟
سال آینده بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان پیش‌روی وزنه‌برداری ایران است. رقابت در دسته 105کیلوگرم زیاد شده اما من همیشه با تمام توان تلاش و رقابت کرده‌ام. از نظر بدنی هم مشکلی ندارم و با تمام توان تلاشم را انجام می‌دهم تا ان‌شاءالله به ترکیب تیم‌ملی برسم. هدفم حضور در بازی‌های آسیایی است و سپس برای رقابت‌های جهانی تلاش می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید