• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 آذر 1398
کد مطلب : 89174
+
-

کنسول افتخاری

ویترین
کنسول افتخاری


گراهام گرین(1991-1904) از نویسندگان شاخصی است که آثار او طیف وسیعی از مخاطبان را دربر می‌گیرد؛ از خواننده تفنن‌گرای داستان و رمان گرفته تا آنهایی که دنبال پیچیدگی‌های طرح در داستان و رمان‌اند. از این نویسنده تاکنون رمان‌های بسیاری به زبان فارسی برگردانده شده است؛ مسیحای دیگر، یهودای دیگر، آمریکایی آرام، ضیافت، اسلحه‌ای برای فروش‌، سفرهایم با عمه و پایان رابطه، تعدادی از آثار پرفروش او در ایران بوده‌اند. کنسول افتخاری هم که با ترجمه شاخص شادروان «احمد میرعلایی» به فارسی برگردانده شده از آثار پرجاذبه و پرکشش گرین است.
در این رمان گروهی از انقلابی‌ها در یکی از شهرهای کوچک آرژانتین نقشه ربودن سفیر آمریکا را طراحی می‌کنند، اما به اشتباه کنسول افتخاری انگلستان را می‌ربایند... . همه شخصیت‌های اصلی این رمان که گرین در کمال استادی بر پیرنگ آن مسلط است، ناگزیرند در مواجهه‌ با بی‌عدالتی‌ها و مظالم این دنیای خشن، فداکارانه در ازای خشنودی وجدان خویش محرومیت‌هایی را تحمل کنند. سرانجام آنچه پیش‌تر «پیروزی» به نظر می‌آمد، پس از نیل به اهداف چونان شکستی تلخ جلوه می‌کند.
گراهام گرین در این اثر با واقع‌بینی و طنز ظریف و رشک‌برانگیز خاص خود، خواننده را به مشارکت در وقایع و اندیشه‌های داستان وامی‌دارد، بی‌آنکه معلم اخلاق جلوه کند.
کنسول افتخاری را نشر نو در 358 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه به بهای 52هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید