• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 10 آذر 1398
کد مطلب : 89159
+
-

در حاشیه سیاست

افزایش 3برابری قیمت بنزین در دولت روحانی و رجایی
سیدمحمد غرضی، وزیر نفت نیمه نخست دهه۶۰ درباره نحوه اعمال اصلاح نرخ بنزین در کشور گفت: «تغییر نرخ بنزین وقتی با تبیین مناسب شکل بگیرد، کمتر اعتراضی دربر دارد. یادم هست که زمان مرحوم شهیدرجایی بنزین ۱۰ریال یا معادل یک‌تومان بود. ایشان نرخ آن را 3تومان کرد و از من پرسید که این کار به چه نتیجه‌ای می‌رسد؟ گفتم که چون قرار است شما مابه‌التفاوت درآمدی خود از بنزین را به مردم بالای ۶۰سال در روستاها دهید، کاری خداپسندانه و همچنین مردم‌پسند است. درنهایت قیمت بنزین در آن مقطع 3برابر شد و نه‌تنها هیچ اعتراضی رخ نداد، بلکه مورد تأیید اکثریت هم قرار گرفت.» غرضی درباره دلایل اعتراضات اخیر به افزایش 3 برابری قیمت بنزین در دولت روحانی گفت: «اگر دولت موفق می‌شد قبل تغییر نرخ بنزین به مردم بگوید که این امری واجب بوده و قرار است درآمدهای حاصل از آن را میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع کند، شاید اعتراض کمتری می‌شد و دولت و ملت و انقلاب دچار این همه گرفتاری و خسارت نمی‌شد. ولی دولتمردان می‌گویند اگر این کار را می‌کردند مردم به ذخیره بنزین روی آورده و گرفتاری‌های بیشتری درست می‌شد. باید گفت متأسفانه اعتباری که دولت شهیدرجایی داشت، دولت فعلی ندارد.»

  مشارکت با دعا و جادو امکان‌پذیر نیست
احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: «مردم اگر احساس امید نکنند، رأی نمی‌دهند.» به گزارش اعتمادآنلاین، شیرزاد گفته که مشارکت با ورد، دعا و جادو امکان‌پذیر نیست. باید دید آیا همه کسانی که دستی در انتخابات دارند یا قدرتی در اختیار خود می‌بینند شرایط را درک می‌کنند که باید گفت متأسفانه شواهد چیز دیگری نشان می‌دهد و ظاهرا قرارشان بر روال قبل خواهد بود. حتی آنها احساس می‌کنند در شرایط فعلی می‌توانند دوستان خود را وارد مجلس کنند و خودشان امور را برعهده بگیرند.

  اساس تشکیل حزب، سهم‌خواهی در قدرت است
محمدرضا خباز، عضو حزب اعتماد ملی درباره احتمال ارائه چند لیست از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس گفت: این اتفاق بعید است، چون اولا اصلاح‌طلب‌ها شرایط امروز را خوب درک می‌کنند و ثانیا وجود ارزشمند خاتمی کمک می‌کند که اصلاح‌طلب‌ها اختلاف سلیقه‌شان به حداقل برسد. به گزارش خبرآنلاین، خباز درباره سهم‌خواهی احزاب اصلاح‌طلب گفت: آقایان حزب تشکیل داده‌اند برای رسیدن به قدرت و در قدرت هم سهم‌خواهی وجود دارد و طبیعی است. فقط ما باید با این نگاه جلو برویم که قدرت، هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای خدمت.

  جریان رقیب از حضور پرشور حمایت نمی‌کند
عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با نحوه ورود دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم جریان اصلاح‌طلب و هم اصولگرا انتخابات سال 1398 را انتخابات ویژه‌ای می‌بینند و هردو نسبت به حضور مردم دغدغه دارند. کاهش حضور مردم دغدغه اصلاح‌طلب‌هاست و جریان رقیب از حضور پرشور حمایت نمی‌کند. یعنی احساس می کند اگر مردم حضور محدود وکنترل شده‌ای داشته باشند بهتر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید