• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 آذر 1398
کد مطلب : 89138
+
-

پایان 20‌ماه فرار سارق جنایتکار

پایان 20‌ماه فرار سارق جنایتکار


نظافتچی افغان که با هدف سرقت طلاهای زن ایرانی، دست به جنایت زده و به هرات گریخته بود پس از 20‌ماه فرار به ایران بازگشت و دستگیر شد.
به گزارش همشهری، 25فروردین‌ماه پارسال بود که گزارش قتل زنی 50ساله در آپارتمانی حوالی گلبرگ به پلیس اعلام شد. این زن به‌دلیل خفگی جانش را از دست داده بود و خواهرش در تحقیقات به مأموران گفت: همراه مادرم به سفر رفته بودیم که پس از بازگشت با جسد خواهرم روبه‌رو شدیم. خانه کاملا به‌هم‌ریخته و مقداری طلا، پول و موبایل خواهرم به سرقت رفته بود.
آنطور که مشخص بود قتل از سوی فردی آشنا رخ داده بود و خانواده مقتول به 2مرد افغان به نام‌های احمد و نظیر که برای نظافت به خانه آنها رفت‌وآمد داشتند مظنون بودند. در این شرایط قاضی جنایی دستور بازداشت این 2مرد افغان را صادر کرد. اگرچه کارآگاهان ظرف 3روز احمد را بازداشت کردند اما او منکر جنایت شد و گفت قتل از سوی نظیر رخ داده است. وی گفت: روز جنایت نظیر پیش من آمد و گفت قصد دارد به افغانستان برود. خیلی مضطرب بود و احتمال می‌دهم قتل از سوی او رخ داده که شبانه قصد داشته از ایران برود. او با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان و به‌سختی خود را به تهران رسانده بود تا کار کند و رفتنش عجیب بود.
با این اعترافات، جست‌‌‌وجو برای دستگیری نظیر ادامه یافت اما او از مرز خارج شده و به زادگاهش در افغانستان گریخته بود.

بازگشت از هرات 
مشخصات این متهم در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت تا اینکه پلیس چند روز پیش گزارشی دریافت کرد مبنی بر اینکه نظیر از هرات به تهران بازگشته است. همین کافی بود تا سه‌شنبه گذشته مظنون اصلی پرونده قتل زن ایرانی پس از گذشت 20‌ماه فرار در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شود. او از روز سه‌شنبه که دستگیر شد اصرار داشت که بی‌گناه است اما بازجویی از او ادامه داشت تا اینکه دیروز قفل سکوت را شکست و راز قتل را فاش کرد. او وقتی پیش روی قاضی رحیم دشتبان بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت، چنین گفت: روز حادثه برای نظافت به خانه مقتول رفته بودم. برق طلاهایش مرا وسوسه کرد که او را به قتل برسانم تا دست به سرقت بزنم. دیگر از نظافتچی‌بودن خسته شده بودم و می‌خواستم برای خودم کاری دست‌وپا کنم. وی ادامه داد: پس از قتل و سرقت دوباره به محل حادثه برگشتم. در نزدیکی خانه مقتول میدانی بود که همه کارگرها آنجا را پاتوق کرده بودند. از آنها شنیدم که پلیس قاتل زن ایرانی را شناسایی کرده و به‌زودی دستگیرش می‌کنند. آن شب تصمیم گرفتم شبانه از ایران فرار کنم و چون بیش از یک‌سال از قتل گذشته تصور می‌کردم آب‌ها از آسیاب افتاده است. به همین دلیل با هویت جعلی و پرداخت پول به قاچاقچیان انسان، قاچاقی به ایران آمدم اما دستگیر شدم.
به گفته سرهنگ علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید