• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88930
+
-

عملیات کُند احداث سایت موزه میدان امام همدان

عملیات احداث سایت موزه میدان امام همدان پس از گذشت 26 ماه از کشف آثار تاریخی در این محوطه، به کندی پیش می‌رود.

حسین زندی، فعال میراث فرهنگی همدان در ارتباط با ‌آخرین وضعیت این محوطه‌ تاریخی به ایسنا گفت: ‌وعده‌هایی که برای ایجاد سایت موزه داده بودند، تا مدت‌ها به دلایلی که پروسه طولانی‌مدت اداری و مسائل بروکراتیک نامیده می‌شد، عملیاتی نشد. اما خوشبختانه از چند ماه گذشته کار برای نهایی شدن پروژه در حال انجام است.
او با بیان این‌که بخش طراحی پروژه بر عهده میراث فرهنگی استان همدان بود، اما تهیه‌ طرح اوایل سال گذشته به سازمان وقت میراث فرهنگی فرستاده شد و تصویب آن حدود دو تا سه ماه زمان برد گفت: براساس قول و قرارهای مطرح‌شده، این طرح باید تا نوروز ۹۸ عملیاتی می‌شد، اما به دلایلی که گفته می‌شد در دسترس نبودن اعتبار است، تعلل رخ داده است.
زندی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ امضاشده بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری همدان برای روند عملیاتی شدن این طرح افزود: براساس این تفاهمنامه قرارها برای پرداخت بودجه توسط راه وشهرسازی، تهیه‌ طرح توسط میراث فرهنگی و اجرا توسط شهرداری همدان تصویب شد و از حدود 4 ماه گذشته کار آن آغاز شده است.
او با اشاره به کند بودن روند کار اجرایی این پروژه افزود: با توجه به بتن‌ریزی کامل انجام‌شده و نصبِ ستون‌ها کار همچنان در حال انجام است، اما با توجه به کند بودن فعالیت‌ها، به نظر می‌رسد رونمایی از سایت موزه میدان امام خمینی‌(ره) با یک سال تاخیر عملیاتی می‌شود.
براساس این خبر، بیست و شش‌ماه از آغاز کشفیات تاریخی در میدان امام‌(ره) همدان می‌گذرد. کشفیاتی که در ابتدای کار، سروصدای زیادی ایجاد و پای مسئولان مختلف را به این میدان تاریخی باز کرد، حتی در هر بار صحبت‌های مسئولان، قول و قرارهای زیادی به میان آمد تا آخرینِ آن‌ها که به قبل از آغاز رویداد «همدان ۲۰۱۸» می‌رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید