• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8889
+
-

دل‌تورو در آرزوی ساخت «پینوکیو»

گیرمو دل تورو، برنده اصلی اسکار 2018 بود. دل تورو چهارمین فیلمساز آمریکای لاتین است که اسکار بهترین کارگردانی را به دست می‌آورد و «شکل آب» اولین فیلم فانتزی است که پس از «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (۲۰۰۴) اسکار بهترین فیلم را برنده شد. آکادمی در سال ۲۰۰۷ با 6نامزدی و 3اسکار از فیلم محبوب «هزارتوی پنِ» دل تورو تجلیل کرد و امسال «شکل آب» در 13رشته نامزد شد و در نهایت 4اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، طراح صحنه و موسیقی را به دست آورد.


به گزارش سایت هنروتجربه،  با این حال او نتوانست پروژه «پینوکیو» خود را جلوی دوربین ببرد؛ پروژه‌ای که در اصل قرار است یک انیمیشن ایست-حرکت (استاپ‌موشن) باشد ولی تا امروز چند بار میان استودیوهای مختلف دست به دست شده و چوب لای چرخش گذاشته شده است.


دل‌تورو در این باره می‌گوید: «ما به نهایی شدن پروژه هم خیلی نزدیک شدیم اما ناگهان همه چیز به‌هم خورد. مشکل اصلی هم بودجه بود. البته ما بودجه زیادی نمی‌خواهیم و کل آن رقمی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار است. اما کمپانی‌ها فقط به شرطی این پروژه را می‌خواهند که بتوانند آن را به کودکان عرضه کنند و بازارش را به دست بیاورند. هدفم این است که چند فیلم زنده دیگر بسازم و 10سال بعدش به‌تدریج به سمت حوزه انیمیشن‌سازی حرکت کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید