• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8884
+
-

خبرهای کوتاه | ادب و هنر

  جواهرات غیرمعمول در آریا


 جواهرات غیرمعمول به نمایش درآمده در گالری آریا باعث اقبال مخاطبان در دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران شده است. انسانی که در یک جعبه خاکستری رنگ فلزی نشسته و فقط دستان پر از زیورآلاتش پیداست تا آلزایمر و یک ساک خرید که به‌عنوان جواهر به شما پیشنهاد می‌شود، نوعی آشنایی‌زدایی اساسی با مفهوم زیور به شمار می‌روند که همه ما تا به حال می‌شناختیم. در این نمایشگاه شاهد آثاری متنوع با رویکردها و مدیاهای متفاوت هستیم که هر کدام نشان‌دهنده خوانش شخصی هنرمندان ایرانی از مفهوم جواهرسازی معاصر و موضوع مطرح شده در این دوره از رویداد هستند. به گزارش همشهری، تعدادی از آثار با آنچه از مفهوم زیور در ذهن داریم همخوانی بیشتری دارند اما با استفاده از متریال و طراحی‌های مختلف، آثاری خلاقانه و با بیان شخصی را به‌وجود آورده‌اند. دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران تا 18اسفندماه در گالری آریا، میزبان علاقه‌مندان است.

 

 

  یکی از بازیگران شلتر همچنان کارتن خواب است


کارگردان «شلتر» با اشاره به تغییرات محتوایی که این نمایش در اجرای جدید داشته است، عنوان کرد: همچنان یکی از بازیگران نمایش شب‌ها را در خیابان سپری می‌کند و کارتن خواب است.امین میری، کارگردان شلتر که اجرای مجدد خود را در تماشاخانه ایرانشهر پشت‌سر می‌گذارد درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای سال گذشته دارد به مهر گفته: «3نفر از بازیگران شلتر در زندگی واقعی هم کارتن خواب هستند که البته ۲نفر از آنها هم‌اکنون در خانه‌ای اقامت دارند، اما نفر سوم همچنان کارتن خواب است و هر شب بعد از پایان نمایش در خیابان شب را به صبح می‌رساند که همین مسئله در اجرا هم مورد پرسش قرار می‌گیرد.»

 

 

  «خاطرات روستا» آماده شد


12 فیلم مستند مردم‌شناسی مهدی باقری، بابک بهداد، مازیار مشتاق گوهری، هادی آفریده و فرهاد ورهرام، در شبکه مستند به نمایش در می‌آید. به گزارش ایسنا، مستندهای «طالب‌آباد»، «بندر هجیج»، «اورامان تخت»، «بُنِه تاک»، «خبیص کهنه»، «شهداد نو»،  «ابیانه»، «سی‌و‌سه سال بعد»، «هور دورق» ساخته فرهاد ورهرام، «خور»،
«بر کرانه کویر نمک»، «زیارت در مه»، «سما»، «در میان دره‌ها» ساخته مهدی باقری، «افوس» ساخته هادی آفریده، «ماسوله» ساخته بابک بهداد و «مستند زمین» ساخته مازیار مشتاق‌گوهری برای نخستین‌بار در نوروز۱۳۹۷ از شبکه مستند سیما پخش می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید